Volkswagen Polo: loopt niet goed en krijgt valse lucht

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik ben aardig radeloos. Ik heb een vw polo gekocht uit het jaar 1996 met maar 33.000 km op de teller. Bijna ongeloofwaardig zou je zeggen, maar volgens de man van de apk ( andere garage als garage waar ik de polo gekocht had) en volgens de NAP zou dit kloppen. Ik kocht de auto met een lichtelijk probleem. Namelijk: De moter liep onregelmatig, waarschijnlijk het gasklephuis stuk. De moter liep tussen de 1500 en 2000 toeren stationair.

Nu is het volgende gebeurd aan de auto: Nieuwe koppakking ( bleek lek te zijn) , waterpomp, nieuw gasklephuis, nieuwe distributieriem gelijk maar meegenomen, nieuwe bougiekabels en bougies, nieuw oliefilter en olie.

De auto liep na deze dure operatie niet meer 1500 tot 2000 toeren dus dat probleem is opgelost. Wel loopt het blok heel onregelmatig. Het lijkt alsof hij nog op 3 cilinders loopt. Gasklephuis bleek niet het goede type dus heb kort geleden een andere gekocht en die kon wel worden ingeleerd. Resultaat is nog steeds hetzelfde. De moter loopt gewoon heel schokkend en bij een koude moter valt hij uit. Stationair lopen lukt dus niet. Als de moter warm is loopt hij heel zwaar als je de lichten en de achterruit verwarming aan hebt. De bougies worden een beetje erg wit dus er is ergens een slechte verbranding. Wie kan me helpen want ik heb er al zo veel geld in gestoken alleen er komt maar geen resultaat.

Groeten en alvast bedankt,

Andrew Feijten

andrewfeijten

Geplaatst door andrewfeijten (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

harnak (0), 13 jaar geleden

benzine benzinefilter injector vacuum lek tempzender ontsteking goed afstellen dit is wat me het eerste opkomt met je verhaal. Die de koppakking gedaan heeft wat zegt die van dit werk? ik zou me schamen!!!!!

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Hallo Harnak,

Wacht even, ik moet de tempzenderonsteking goed afstellen. Ik weet wel dat de massadrukmeter o.id. ( zo'n snoer die aangesloten is op je cilinders) bij de tweede cilinder niks doet als je hem los haalt. Is de koppakking dan toch weer lek o.i.d. of krijgt de tweede cilinder geen brandstof ?

De man die het gemaakt heeft begrijpt het ook niet helemaal.

harnak (0), 13 jaar geleden

ik ben een paar kommas vergeten. ik bedoel dus kwaliteit benzine,dus hoe oud is die?
benzinefilter nog goed.
Injectors goed?
temperatuurzender goed?
ontsteking goed afgesteld?
vacuumlek controleren.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Altijd het type blok erbij vermelden, Ik zou de compressie meten en kijken welke cilinder er niet goed mee doet . Is het cil. 3 dan is vaak de vacuumslang naar de remboester lek . Loop deze na (bij de overgangen ) op scheurtjes ., ook zijn deze lekkages hoorbaar . Hoe ziet de verdeelkap er van binnen uit ? Staat de ontsteking op de oude plaats? Te zien bij de slobgaten aan de rand van de ontsteking . Succes.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Andrew,

Zoals de andere ook al vermoeden denk ik dat je ontsteking veel te laat staat, vandaar het traag reageren op het gas, kan misschien ook het afslaan veroorzaken...

Maar als ik het goed begrijp dat gebeurt er niks als je de bougiekabel eraf trekt van die cilinder ? Ik neem wel aan dat de monteur de bougiekabels in de juiste volgorde heeft aangesloten ? Dus : 1 3 4 2 ( vanaf de verdeelkap ) cilinder 1 zit aan de distributiezijde.

Gr Stefan

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Ten allereerste, bedankt dat jullie me willen helpen!

Als je de benzine injector van de 3e cilinder er af haalt gebeurd er niks. Bij de andere 3 injectors gaat de moter lichter lopen dus dat klopt wel. De bougies zitten wel op de goede plek. De ontsteking staat ook op de juiste plek ingesteld. Het type blok is een 1.4. De compressie is gemeten, de 3e cilinder doet niet goed mee. De vacuumslang naar de remboester is dat een krom slangetje die in een boogvorm loopt? Die heeft wel scheurtjes maar die is dichtgetaped. Om het nog even duidelijk te maken, ik heb zelf weinig verstand van auto's dus wat is ook al weer de verdeelkap? De temperatuursensors heb ik nog niet getest. Maar het klopt dat het bij de 3e cilinder dus fout gaat waar jullie het over hebben.

Wat is dus nu de eerste beste actie die ik moet ondernemen zonder in hoge kosten te lopen wat niet nodig is?

Groet Andrew

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Die ronde (bakkelieten ) kap met bougiekabels is wat wij bedoelen.
Andrew een beetje vertrouwen moet je wel hebben . Als je vooraf ga vragen wat het gaat kosten als de oorzaak niet duidelijk is ... wordt het wel moeilijk . Dan ga je niet laag inschatten. Wat je nog wel kan doen is 2 verstuivers van plaats wisselen ,verandert ook de kwaal heb je ook een oorzaak. Die plastic slang moet vervangen worden. !!!
Vacuumslang moet 100% dicht zijn.!!

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Hallo!

Ja sorry, m'n vertrouwen in die auto is al redelijk weg maar ik ben hardstikke blij met jullie reacties! Ik denk ook echt dat het goed gaat komen zo met al die goede ideeen!verstuivers ( benzine injectoren bedoel je denk ik) dan kan je zien of degene van de 3e cilinder stuk is bedoel je toch?

Die slang ga ik binnenkort laten vervangen!
Nog andere ideeen of eerst actie ondernemen en kijken naar resultaat?

Gr

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Doe EEN ding tegelijk kan je later precies vertellen wat de oorzaak was. Ook een verstuiver kan inwendig vast gaan staan . Er zit een naald in die door een magneetspoel wordt bewogen. Door wisselen van zo'n geval kan je ontdekken wat de oorzaak is. De Rail is los te nemen en de verstuivers gaan mee omhoog. De afdichtringen zijn kwetsbaar dus pas op en spuit ze eerst schoon. en gebruik wat smering!!!! Je kan ook starten en zien wat het sproeibeeld is .... Kijk en huiver.

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Oke thanks. Degene die er met me aan wil knutselen is een week op vakantie helaas. Kan dus nog even duren.
Gr

kale100 (0), 13 jaar geleden

let wel op met de verstuivers druk ken vrij hoog zijn (houd er geen vinger op bij testen

gr riemer

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Hallo Riemer,

De verstuivers zijn toch de benzine injectors of niet?

Groet!

kale100 (0), 13 jaar geleden

jep

gr

kale100 (0), 13 jaar geleden

heb je al eens naar de Stationaire klep gekeken nachtje in de remmen geinger doet wonderen

kale100 (0), 13 jaar geleden

reiniger bedoel ik ik heb het probleem bij een seat gehad was naar de remmen rieniger op gelost suc6

gr riemer

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Stationaire klep, wat is dat Riemer?

kale100 (0), 13 jaar geleden

regeld de lucht toevoer pak zo ff me laptop er bij kijk ff in het vw programma

gr riemer

andrewfeijten (0), 13 jaar geleden

Hallo Riemer,

Het grote probleem is mijn verstand van auto's. Zit die stationaire klep in het gasklephuis?
Ik blijf ook online dus ik hoor het wel.

Gr

kale100 (0), 13 jaar geleden

nee hangt buiten je gasklep kijk ff voor een tekening

gr riemer

stefan84 (0), 13 jaar geleden

De stationairklep / stappenmotor regeld je stationaire toerental, de naam zegt het al een beetje, maar je zult op deze motor geen losse stappenmotor hebben zitten..

Ik zou gewoon even bij het begin beginnen, en kijken wat er gebeurt als je de injector verwisseld met de cilinder ernaast.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.