polo 1200 6v 2006 compressie 2de cil amper 9kg zijn hier problemen mee met deze motor
1ste 12,9
2de amper 9
3de 12,8
hierdoor gaat deze in noodloop en zegt dat die een onystekingsprobleem heeft op de 2de en legt de injector uit
contact uit en terug aan en weer rijden voor +- 5km
bobijnen en boegies en injectors al vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributieketting denk ik te lang geworden ,timing vergaan .kun je op tijd zetten met spec. gereedschap wel ketting dan vervangen en gemodificeerde geleiders en de spanner.
probleem gevonden
van de 2de cil zuigerveren volledig weggesleten en dat op 82000km en altijd correct onderhoud gehad
Dan heb je nog geen kennis gemaakt met de 1.4 tsi's en 1.4 tfsi's.......
waarom hebben deze er ook last van en op welke manier
De meest (voor mij) bekende kwalen van deze motoren zijn:Brok van de zuigers afgebroken, zuigerveren vastgekoold, meer kool zichtbaar dan kleppen of klepstelen, ketting opgerekt, lager nokkenas raakt los, alleen maar storingen over cil. overslag, modificatie aan de oliepomp enz enz...maar ok.....wij zien alleen maar de slechte in de werkplaats maar toch komt het te vaak voor vind ik.
[quote=yves.vriens]probleem gevonden
van de 2de cil zuigerveren volledig weggesleten en dat op 82000km en altijd correct onderhoud gehad[/quote]
klinkt als smering op betreffend cilinder niet goed, hoe zijn de lagers van het big en smal end van de drijfstang....
Ik wil niet brutaal zijn, maar jullie gebruiken de juiste oliesoort bij verversen?
Ik weet het, het wordt er niet makkelijker op, nu echt meerdere soorten olie door verschillende fabrikanten worden voorgeschreven.
VW is de meest verkochte auto en dan kom je vaker dit soort auto's tegen dan andere merken, tja als wegenwachter komen zien wij dit fenomeen ook.
Maar ja, er rijden zóveel ontzettend veel VW' tjes rond
Ik heb het gevoel dat allerlei milieueisen/lange onderhoudsintervallen en kostenbesparingen (ook bij de produktie)
de algehele kwaliteit wel eens discutabel maken.
Of worden wij ook veeleisender? Het is eigenlijk daarnaast wél weer werk en inkomen! Voor mij ook!
De klant wil ook véél accessoires tegen een bodemprijs en moet dan ook helaas boeten voor onderhoud van deze componenten.
20 jaar geleden had vrijwel niemand storingen met airco/abs/airbags/egr/roetfilters toch?
Maar ja, auto's van vroeger met distibutiekettingen gingen de kettingen toch bijna oneindig méé?
Reed men vroeger ook zoveel kilometers als nu?
De tijden veranderen en wij zullen moeten meehollen.....
Al is de olie inferieur dan kan nooit 1 zuiger totaal wegslijten. Smering ter plaatse is in dit geval aannemelijk doch dient dit verder onderzocht te worden mijns inziens!
13 jaar
is opgelost was een scheur in de piston
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar