ik hen een passat 1.8 turbo uit 2004 met ca. 135.000 km gedraaid.
Ik heb kort geleden m'n Passat doorgetrokken in het rode gebied, en voelde toen een schok, hij hield echt in, dat kom waarschijnlijk omdat ik echt te ver in het rood ben gegaan, toen gingen er gelijk 2 lampjes branden een van de uitlasgassensor (lamdasonde) en een die ik niet precies weet maar ik hen me laten vertellen dat dat een lampje is dat er een storing is, het is een geel lampje, een driehoekje met een pijl er omheen.
Het gekke is dat ik niets merk aan het rijgedrag of benzineverbruik, alles is als voorheen! hij schokt niet met optrekken ook rookt hij niet meer dan voorheen, ik merk er helemaal niets van.
Passat is naar de garage geweest(geen vw dealer maar een vw audi seat specialist) daar is hij doorgemeten maar storing moeilijk te vinden
stap 1: de lamdasonde is vervangen maar hielp niet
stap 2: de luchtmassameter is vervangen maar hielp ook niet
Nu zeiden ze dat de abs pomp een storing gaf, maar wat heeft dat er nou mee te maken, effe te hard optrekken!
Ze adviseerden ten einde raad om maar naar de dealer te gaan......
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of een adres waar ze er brood in zien?
Ik ben bang dat als ik hem naar de dealer breng, er ook gelijk m'n maandsalaris kan brengen.
Bij voorbaat dank,
Willem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of je nu dan zo goedkoop uit bent. Lambdasonde + luchtmassa meter en werkuren zijn ook niet gratis.
Omdat het niet hielp: zijn toen de oude onderdelen weer terug gezet? Of heb je ze moeten betalen?
Foutlampje is niet alleen van de lambdasensor. Het lampje kan om tientallen redenen aangezet worden.
Wat waren de uitgelezen fouten? Liefst compleet met nummer.
En wat was de storing in het ABS? Wederom liefst compleet met nummer.
Hallo Old Ford,
De onderdelen zijn weer teruggezet dus hoefde ik ze ook niet te betalen.
De storingsnummers weet ik niet.
Heb je een idee wat het zou kunnen zijn? Het moet er toch wel mee te maken hebben dat ik hem te ver heb doorgetrokken?
Groeten, Willem
13 jaar
Het rood op de toerenteller begint meestal iets eerder dan wat de motor-computer nog toelaatbaar acht.
Verder kan die toerenteller ook nog iets afwijken.
De motorcomputer zal als de toeren echt te hoog oplopen de brandstof afsluiten om overtoeren te voorkomen.
Dus ik denk niet dat je daar wat mee kapot gemaakt hebt. Zou niet mogen in ieder geval.
Of kwam je in het rood tijdens terug schakelen?
Zonder storingscodes kan ik er verder ook niets mee.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar