hoi
ik zit met een golf 5 1.6 fsi waarvan de multiriem los is geraakt
weet iemand wat hier de oorzaak van is en wat mij te wachten staat met het herstellen van dit probleem
is het een kwestie van alleen de multieriem er weer op leggen of moet de moter weer helemaal afgesteld worden
of moet ik er rekening mee houden dat de motor hier schade door heeft opgelopen
voor zover ik weet is het een golf 5 met een ketting en geen distributie riem
dat het gebeurde ben ik een aantal km door gereden naar huis
ik heb verder geen olie lekkage
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Iemand suggesties ?
vrijloopkoppeling van je dynamo vastgelopen? en hierdoor de spanner gesneuvelt?
Multiriem en distributieriem zijn 2 verschillende dingen.....welke is er afgelopen?
Deze heeft een ketting dus het zal wel de multiriem zijn want anders kon hij niet doorrijden.
Ikmoet zeggen dat ik dat bijna nooit zie dat een riem eraf loopt, maar zou kunnen komen door een vaststaande vrijloopkoppeling van de dynamo (indien aanwezig) of de spanrol echt verrot of gebroken oid zodat de riem scheef wordt getrokken.
Ik zou deze delen even laten controleren en als je er nu een nieuwe riem op legt en alles ziet er goed uit dan is gewoon de riem zelf het probleem geweest.
het probleem is inmiddels opgelost bedankt voor jullie hulp
het zat hem in een bout waar de aircopomp mee bevestigt is als ik het goed zeg
die was of waren afgebroken bij het pakken van een te hoge stoep
super bedankt
mvg julez
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar