Volkswagen Transporter: Na 1x starten en afzetten wil motor niet meer aanslaan gaat wel

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXB

Beste mensen,

T5 2004 AXB motor, na 1x keer starten en dan na 5 min. uitzetten daarna wil de motor niet meer aanslaan.
het gloeilampje licht niet op- de opvoerpomp in de tank hoor je niet- en onder de motorkap hoor je ook niets.
Na een lange rit krijg ik hem onmogelijk aan dus nu blijft de motor de gehele dag lopen,s,avonds uitzetten en de volgende dag gaat alles weer goed

actie VW: nieuwe turbo-,camshaft sensor- relay 109 is vernieuwd-gloeibougies. verder start de motor goed maar rookt erg en loopt dan beroerd vooral bij koud weer. verder als motor enige minuten draaid loopt deze goed. uitgelezen: fout 19463 camshaft sensor en fout 18009 relay for supply terminal(weet niet wat dit is ik denk relay 109?)

Vorige week 3000 km gereden durf de motor niet meer uittezetten

wie kan mij helpen


gr.

Henk

henk hitachi

Geplaatst door henk hitachi (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tiguan (0) PRO, 9 jaar geleden

Storing
fout 19463 : Nokkenaspositiesensor (G40) geen signaal
fout 18009 : Relais voor voedingsspanning contact 30 -J317 = (109)

op het moment dat de auto niet wil starten moet er gemeten worden of er voeding komt bij Computer ECU (of via meetwaardeblok controleren op voeding en canbus singnaal)
storing 19463 Nokkenaspositiesensor (G40) zogt ook voor niet/slecht starten en vaak laat aanslaan.

Jan227 (5) PRO, 9 jaar geleden

Hallo, gezien het feit dat relais 109 al vervangen is, begint het er op te lijken dat het motor regelapparaat dit probleem veroorzaakt. Al meerdere keren meegemaakt.

Groet Jan227

henk hitachi (0), 9 jaar geleden

Heren
Ik heb eens verder gezocht en op pagina 63 van probleemcar kwam ik ongeveer het zelfde probleem tegen,
het betreft de ecu is het verstandig om deze te vernieuwen of moet er eerst gemeten worden. Weet nu wel de bus te starten, maar slaat soms pas na 7of 8x aan en dan brand wel het gloeilampje.

gr

Henk

Tiguan (0) PRO, 9 jaar geleden

eerst meten is weten, een gebruikte ecu kan je niet zomaar gebruiken uitproberen startonderbreker is dan actief

henk hitachi (0), 9 jaar geleden

Hallo,
Na enige weken weer wat tijd voor de T5
Inmiddels slaat de motor niet meer aan, div gemeten overal spanning gemeten.
Van mijn reserve T5 de ECU omgewisseld, het gloeien en de pomp werkt weer , het nr van de ECU is 038 906-016 N bosch 0 281 011 855.
Omdat de auto nog al fel is,bestaat de kans dat deze getund is( ABT of zoiets), is dit uittelezen?
De leverancier van de Camper geloofd het niet, hij moet betalen en zegt dat een getunde ecu. € 775.-- kost?

Jan227 (5) PRO, 9 jaar geleden

Hallo, prijs van een standaard ECU ligt zo rond de 400 Euro schat ik, dus een getunede 775 lijkt me wel reeel.

Maar volgens mij verhelp je volgend genoemd probleem daar niet mee : " verder start de motor goed maar rookt erg en loopt dan beroerd vooral bij koud weer. verder als motor enige minuten draaid loopt deze goed .......... "

Of de auto getuned is, kan getest worden op een vermogens bank, of door onderzoek van de flash inhoud van het motor regelapparaat door een tuner.

Groet Jan227

henk hitachi (0), 9 jaar geleden

Hallo.
Ecu opgestuurd is inderdaad defect, heb nu een nieuwe gekregen en alles werkt weer goed. Lijkt me een dure grap.
Volgens leverancier komt dit probleem heel veel voor, bedankt voor de hulp

gr Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.