Volkswagen Golf: Na 2 keer uitlijnen,nog steeds neiging om naar rechts af te buig

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Ik wilde nog reageren op het uitlijn topic maar was geloten zag ik. Wat betekent dit? Voor mij is het probleem nog niet gesloten in iede geval.

Ik heb gister weer een langere rit gemaakt en nog eens extra opgelet. Het lijkt namelijk alsof het stuur ook iets naar rechts staat (een fractie). Zou het daar ook mee te maken kunnen hebben. Ik neem aan dat als je rechtdoor wilt dat het stuur ok recht moet staan :) Moet de hele stuurinrichting gechecked worden? Ik hoor al allerlei dingen met draagarmen, wielophnging, vervangen enz enz enz....dan kan ik bijna net zo goed een nieuwe auto kopen :(

Over Kwik-Fit kan ik inderdaad meespreken dat het personeel niet altijd even professioneel is. Maar voor banden, uitlaten, remmen enz enz en dat soort klussen goed genoeg toch? Een grote beurt of APK zal ik er niet zo snel laten doen inderdaad. Ook zal ik eens mijn banden proberen te verwisselen. Kijken wat er dan gebeurt. Ik had dus ooit mijn RV-wiel lek gereden. Daarbij is is het RA-wiel (met ongeveer dezelfde profieldikte als het LV-wiel) naar voren geplaatst. En RA zit dus de nieuwere band met dikker profiel (dus gevoelsmatig zou dan de auto naar links af moeten buigen ipv naar rechts)

Thanks!

Golfballetje

Geplaatst door Golfballetje (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Opeltje (0) PRO, 16 jaar geleden

de reden waarom de andere topic dicht is gegaan is erg simpel. wij hebben op deze site regels en de diverse moderators houden de site bij en als de regels overtreden worden gaat de boel domweg op slot.


je vorige topic ( http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... ) was ietwat offtopic gemaakt door diverse helpers.
en als we te veel afdwalen van het onderwerp gooien we gewoon de boel op slot om zinloze oneindige discussies te voorkomen.
de diverse moderators hebben op je oude topic wel erg veel berichten die onpasselijk waren verwijderd, en het hield domweg niet op helaas.

oftewel: helpers houd je bij dit topic en dwaal alsjeblieft niet te veel af, zodat golfballetje zijn probleem op kan lossen.

verder ga ik nu dus ook niet op reacties van de diverse mensen op dit bericht in. dit bericht is alleen bedoeld om de topicstarter te vertellen waarom het een en ander is gebeurt.

met vr groet,

opeltje

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Dacht dat er toch al enige goeie antwoorden aangereikt waren.

Sytze

peter615 (0), 16 jaar geleden

Heeft u voor deze problemen een ongeluk met de wagen gehad?

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Het stuur hoort inderdaad wel recht te staan. Echter zit er wel verschil in trekken in het stuur en een stuur dat scheef staat. Wanneer ik hier een auto uitlijn en ik ben er zeker van dat de uitlijning (dus ook achter) goed is verwissel ik meteen de banden van voor naar achter. Ik heb nu meerdere malen meegemaakt dat na drie keer uitlijnen gewoon bleek dat het met de banden te maken had. Verder moet tijdens uitlijnen echt wel te zien zijn of er iets met de auto is.

Jos.

Golfballetje (0), 16 jaar geleden

@opeltje: bedankt voor de uitleg ;)
@sytze: inderdaad aardig wat tips
@peter: ik heb geen ongeluk gehad, mogelijk wel de vorige eigenaar, hoop het niet, ik ging van schadevrije auto uit bij aankoop

Jullie hebben vast wel ook mijn distributieriem topic gelezen. Ik ga toch een afsrpaak maken bij VW dus ik neem het verhaal en tips mee. Ik laat het weten wat het uiteindelijk de mogelijk oorzaak was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.