Hallo geinteresseerde,
Mijn vriendin rijdt een Volkswagen Golf (injectie)uit 1989. Na een uitgebreide grote beurt en APK keuring start de auto dan wel en dan niet. Er is bijna geen patroon in te ontdekken. De volgende zaken zijn door een erkende VW dealer doorgelicht om tot een oplossing te komen. we zijn radeloos en de portemonnee wordt leger en leger. Heeft iemand tips of zoiets al eens eerder meegemaakt.
- tot twee maal toe boordcomputer vervangen
- nieuwe brandstoffilter
- Thermoswitch vervangen
- verdelerkap plus rotor plus nieuwe bougies
- relais brandstofpomp gecheckt
- Bedrading motoruimte doorgemeten
- Bougiestekers gecontroleerd
- CO-meeting gedaan, oke
- Brandstofpomp gecheckt
- Koelsensor gecheckt en vervangen
- Ontstekingstijd gecontroleerd
- Compressie check gedaan, koppakking niet lek
Als hij eenmaal gelopen heeft (en dus warm is) dan start hij vervolgens meerdere malen goed achter elkaar. De volgende ochtend start hij ineens niet meer.
In ieder geval bedankt voor de moeite
mzzl
ps. de gouden tip verdient een bak bier naar keuze
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Peter,
Zomaar een idee, maar zij alle massa-aansluitingen al goed gecheckt?
Veel vage elektronische klachten worden vaak veroorzaakt door slechte (veroeste) massa-aansluitingen.
Suc6, Willem
Type motor?
Is er ook al naar de ontsteekmodule gekeken (als die er op zit)
daar had ik in duitsland en keer problemen mee met een bx
maar dat was net anders om koude start was goed maar ff lopen dan wou hij niet meer aan (maar aandrukken wel weer (vaag he )
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar