close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Na vervangen schokdemper linksvoor geluid bij uiterste stuuruits

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Na het vervangen van de schokdemper linksvoor heb ik bij de uiterste stuuruitslag een geluid. Het lijkt alsof de band in de wielkas loopt maar dit is niet zo. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Kan dit veroorzaakt worden doordat bij het vervangen van de schokdemper de naaf te veel naar binnen of buiten is gezet?

Gr

Jumaidy

Geplaatst door

Jumaidy (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je al gekeken of je hitte schild niet tegen de remschijf aankomt, volgens mij kan je de naaf niet verder naar binnen of naar buiten zetten

pascal 1977 0
badge

14 jaar

Hai,

Nee niet gekeken nog maar het is alleen in de uiterste stuuruitslag, dus uitparkeren, scherpe bochten etc. De auto gaat ook trillen.

Jumaidy 0

14 jaar

Het kunnen meerdere dingen zijn, de schokbreker zit niet goed in elkaar gemonteerd, het veerpootlager dat knakt, de veer die knakt, de homokineet knakt..

De naaf kan niet verder naar binnen of buiten komen, wel geluid hoor je precies ?

Een knak als je alleen aan het stuur draait, of alshet stuur gedraait is en je gaat rijden dat je geluid hoort ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Stefan,

Het is alleen als je het stuur gedraaid hebt en gaat rijden. Dus bij het draaien van het stuur zelf hoor je niks, pas als je gaat rijden. Het is niet echt een knakkend geluid, meer een soort trillend geluid van de band die niet goed over de weg lijkt te gaan. De auto lijkt 'tegengehouden' te worden door iets waardoor hij ook gaat schudden/ trillen. Ik had met het monteren van de schokdemper ook moeite om hem goed vastgemonteerd te krijgen. Aan de rechterkant niets aan de hand.

Gr

Jumaidy

Jumaidy 0

14 jaar

Hallo Jumaidy

Ik lees : schudden en trillen.

Heb je voor je de schokbreker eraf hebt gehaald, ook even de boel aangetekend ? Dus daar waar de schokbrekers vast zit op de naaf..Als je dat niet gedaan hebt, klopt er nu niks meer van de sporing en zul je hem opnieuw moeten laten uitlijnen, ook kan hij nu naar 1 kant trekken of niet mooi rechtdoor lopen als je het stuur los laat ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Is de auto na het monteren van de schokbreker uitgelijnd?

En als ik het goed begrijp 1 schokbreker? wat is daar de reden voor? meestal vervang je schokbrekers per 2. net als schoenen.

En hoe heb je gecontroleerd dat het wiel niet aanloopt? met de auto opgekrikt? je hoort het te controleren met ingeveerde wielen.

Mausx 0

14 jaar

Er zijn zelfs 4 schokdempers vervangen. Voor allebei, achter allebei. Gecontroleerd met ingeveerde wielen. Wiel loopt nergens aan.

Jumaidy 0

14 jaar

Heb je de homokineten al gecontroleerd? mischien de buitenste kop versleten en bij in en uitbouwen van de schokbrekers misgeschoten.

even uitsturen en aan het wiel draaien, goed op de askop letten.

Mausx 0

14 jaar

Heb je hem ook afgetekend ? zo nee, is hij uitgelijnd geworden ?

stefan84 0

14 jaar

Bedankt iedereen voor de reacties. Het probleem is gevonden! De schaal van de linkervoorpoot zat verkeerd om gemonteerd waardoor de veerpoot niet goed aansloot.

:)

Jumaidy 0

14 jaar

Dat heb ik al vaker gezien :)

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.