Beste lezer,
Ik heb een Polo uit 2002 met een Necam LPG installatie.
Deze geeft sinds afgelopen week het volgende probleem:
Als de auto start rijdt deze op benzine, en op het moment dat de temperatuur hoog genoeg is
(en nadat de lampjes van de hoeveelheid gas in de tank tot 3/4 zijn gestegen)
dit gaat allemaal goed, en vervolgens hoor je op de gastank een harde tik,
en vervolgens stroomt het gas de motor in,
maar dan zakt het toerental van de motor plotseling in van 3000 naar 1000,
(en is er geen snelheid meer in te krijgen)
en dan lijkt het systeem door te hebben dat het niet goed gaat op gas,
en schakelt het terug naar benzine en het lampje blijft oranje/rood knipperen.
Op benzine rijden geeft geen enkel probleem.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?
Groet,
Rob van der Donk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vuil in de tank. Aanzuig buisfilter schoonmaken. Laten uitlezen bij LPG specialist.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb wel meer ervaring met het sleutelen aan auto's, maar niet aan LPG.
Hoe kan ik dit filter het beste schoonmaken, en waar moet ik op letten?
Onderstaand schema heb ik al gevonden, zit dit filter op de gastank? Of voor het verdeelhuis (in het motorcompartiment)?
[img]http://i376.photobucket.com/albums/oo205...[/img]
Alvast bedankt
10 jaar
Het filter bevind zich onderin de LPG afsluiter, niet bij de tank.
Gr. paul
Hee mooi man! Sinds lange tijd log ik een keer in en voila meteen bingo!!
Waarschijnlijk, of eigenlijk vrijwel zeker is je polo voorzien van het Necam Mega Autogassysteem. Herkenbaar aan het verdeelhuis wat gemonteerd zit aan de cilinderkop. Bij overschakelen naar autogas, registreert het systeem een arm mengsel en probeert dit te corrigeren. Aan het einde van het regelbereik schakelt het dan terug naar benzine. Wat duidelijk gemaakt wordt door de knipperende statusled op de schakelaar.
Je polo is al van 2002 en heeft als het goed is zeker 240 à 300.000 kilometer gelopen? In de afsluiter zit idd een filter, maar ook de aansluiting op het verdeelhuis is voorzien van een zeef. Pas op bij het losdraaien van de afdichting op de afsluiter. Je zal de eerste niet zijn die de aansluiting van de eerste trap van de verdamper, in één keer vakkundig naar de klote helpt. Het ondersteunen van de afsluiter is hierbij een absolute must.
Wanneer beiden, filter en zeef schoon zijn controleer dan eens de gasdoorstroming bij geopende afsluiter. Hierbij moet een vloeibare gasstroom, met zo'n 5 bar druk te zien zijn. Wanneer hier maar een beetje flauw gas uitstroomt, zit je probleem stroomopwaarts richting de tank. Mogelijk is ook dat de verdamper, na jaren van trouwe dienst aan zijn pensioen toe is. Dit kun je meten met een drukverschilmeter, waarbij de tweede trapdruk niet mag instorten bij gasgeven.
Succes!!
Dan aan het eind is er een zeef in de tank zelf. Dat vereist meer veiligheids maatregelen alvorens je die openschroeft.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar