auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Sharan: niet aan slaan van sharan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr6

wie kan er mij even helpen met een probleem
heb bougie kabels vervangen en nu slaat ie niet meer aan
alles na gekeken kabels zitten goed
bougi,s schoon gemaakt en nog niks

Geplaatst door

istvan (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is er vonk en brandstof aanwezig ? Begin daar eens mee, of lees hem uit en kijk welke storingen erin staan.

Of slaat hij niet meer aan na het vervangen van de bougiekabels ? Zoek dan het probleem daar! Verkeerde volgorde aangesloten waarschijnlijk!

Kabels zitten goed, wat noem je goed ? Welke volgorde ?

stefan84 0

14 jaar

hij slaat niet meer aan na het vervangen van de bougiekabels .. ik heb ze vervangen met de reden dat ie een rammel in de moter had zitten en inhield tijdens het op trekken >> hij geef alleen service 1n20 aan die heb ik al gereset ??

istvan 0

14 jaar

Nee nee..dat is gewoon wanneer hij een beurt nodig heeft INSP en heeft er niks mee te maken.

Lees hem uit met VAGCOM..

Hoe heb je de bougiekabels erop gezet, dus in welke volgorde ???

Daar zal je probleem zitten, het inhouden zal wat anders zijn, net zoals het geluid dat uit de motor komt.

stefan84 0

14 jaar

1 naar 1 enz enz enz tot de 6 maar ik zal voor de zeker hijd nog goed kijken >> en dan laat ik het wel even weten alvast bedankt

istvan 0

14 jaar

Istvan

Deze zal een DIS ontsteking hebben en geen rotor ?

Op de DIS staan de nummers die naar de cilinders lopen, Cil 1 zit als je de kap opent links boven, links onder zit 2, in het midden boven zit 3, in het midden onder zit 4, rechts boven nr 5 en rechtsonder nr 6

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Nog even stiekem de volgorde van de kabels gecontroleerd ?

stefan84 0

14 jaar

ik had de kabels goed zitten ik heb de bougis er nog een keer er uit gehaald nu blijkt dat er en zuiger of klep tegen mn bougie aan gekomen is >> dit is vrij kkkkk>> hoe nu verder help!!

istvan 0

14 jaar

Dat gebeurt nooit van zijn lang zal ze leven vanzelf!

Dus de motor zit vast als je hem rond wilt laten gaan ?

Begrijp je verhaal niet helemaal, je hebt de bougiekabels verwisseld en erna liep de motor niet meer ??

Waar ben je nog meer aangekomen of wat heb je gedaan ?

Een bougie kan ook nooit tegen je klep of zuiger aankomen!

stefan84 0

14 jaar

wat ik gedaan heb is om bij de 1ste bougi tekomen even de lucht filter eraf gehaalt
en voor de rest niks zoals ik al zij nieuwe kabels er op gezet
toen sprong die aan met een grote rammel meteen weer afgezet
opnieuw geprobeer te starten en toen had hij geen zin meer
vanmorgen alle kabels gekeken dat ze goed zaten zaols je zij dat was ook goed
trek er 1 voor 1 de bougis er uit 1 was nat van de benzinine 2 ook tot 4 of 5 die was kapot het lijkt wel of hij er afgeslagen is
ik denk dat ze bij de vorige eigenaar niet goed hebben gezeten of zo of ze waren te lang .. heel de vonk kop is weg
beter uit leggen lukt niet .. ik vind het vreemd want alle vloeistoffen blijfen gewoon normaal

istvan 0

14 jaar

Nu snap ik je een beetje..

Maar een te lange bougie heb je niet, dus die optie valt al af, wat ik me wel kan bedenken, is dat je wat in de cilinder gevallen is toen de bougies eruit waren, vandaar ook dat hij even aansloeg met een rammel in de motor.

Als ze niet goed vast gezeten hadden, was hij er na verloop van tijd wel uitgeknalt, met een beschadigde schroefdraad als gevolg, even theoretisch gezien, als de bougie er scheef ingedraait zat, en je de nieuwe er ook zo ingezet hebt, mag nog de kop niet afbreken.

Haal de bougies er nog eens uit, en steek een magneet pen in de bougiegaten en kijk eens of je niks tegenkomt, ook zitten de bougiegaten vaker vol rotzooi die erin komt op den duur en dat kan er ook invallen, maar dat de kop van de bougie afbreekt gebeurt niet zomaar.

stefan84 0

14 jaar

ik zal het straks proberen>> als je wil kan ik je eens een foto toe sturen dan kun je zien wat er gebeurt is >> alsvast bedankt vor je goede hulp

istvan 0

14 jaar

ik heb klijne stuksje ijzer gevonden ik kan het niet thuis brengen wat het is

istvan 0

14 jaar

compressie meten
is iets ingevallen en denkelijk in de luchtinlaat
en dat heeft denkelijk een klep beschadigd
en daar vind je stukjes ijzer van terug

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

oke!! dat is een groot probleem dan .. kan ik het proberen als ik er een nieuwe bougie in zet wat er dan gebeurt of ontpolft ie dan .. zuiger vervangen is dat een moeilijke zaak of .. sloop

istvan 0

14 jaar

Het is best even werk om hem te reviseren..

Vis alles eens eruit, laat hem eens ronddraaien zonder bougie's erin, draai de bougie's erin en start hem nogmaals.

Als er echt iets kapot is gegaan, is het nu ook al te laat, of je moet wel heel veel mazzel hebben gehad.

Ontploffen doet hij niet, maar als je al zegt dat hij ratelt dan beng ik er bang voor.

Een foto plaatsen kun je altijd even doen.

stefan84 0

14 jaar

ik heb er wel wat uit gevist niet veel maar toch wel wat t lijkt met of het een stukje veer is of zo .. klijne omschrijving ... niet helemaal buigend dun een kant zwart andere kan blank ..
een klep vervangen kun je dat zelf of moet je dan alle kleppen enz enz vervangen zou het jammer vinden als ik hem nu weg moet doen alleen om een klep

istvan 0

14 jaar

Het probleem is dan dat je op zijn minste de kop eraf moet halen, dat is best een werkt, ook moet de distributie ketting op tijd gezet worden, als je het nog nooit gedaan hebt, zou ik het in elk geval laten doen, om ellende achteraf te voorkomen.

Zou wel eerst even een goede diagnose laten stellen voor je de boel uit elkaar ( laat ) halen..

Als je het zelf doet, spaart je dat een hoop geld, wel moet je weten waar je mee bezig bent, anders komt het niet goed..

stefan84 0

14 jaar

heb het nog niet geprobeert .. maar weet er iemand die hem kan nakijken .

istvan 0

14 jaar

Zou eens wat garage's bellen voor een prijs indicatie, of laat eerst eens achterhalen wat nu het probleem is, en waarom dat ijzer erin lag..

Of dat is erin gekomen via de bougie gaten / luchtfilter..Of was het iets van een zuigerveer ?

Als dat laatste het geval is, word het een dure grap, of een ruilmotor die waarschijnlijk goedkoper zal zijn.

stefan84 0

14 jaar

volgens laate berichten hoogt waarschijnlijk bijna 100% zuiger veer maar dan kan toch niet zomaar .. moet dan toch al fout hebben gezeten met een riem of zo>

istvan 0

14 jaar

Een zuigerveer breekt niet vanzelf, of het moet al zonodig versleten zijn dat alles heel ruim is geworden, maar dan nog..Je moet er gek mee doen wil je zoiets kapot krijgen..

Je komt er het snelst achter als je eerst eens de compressie doet meten.

Een riem heeft hij niet, wel een ketting..

Maar wie zijn die ' laatste berichten' ? Heeft er nog iemand naar gekeken ?

Heb je geen foto van het spul dat je uit de cilinder gehaald hebt ?

stefan84 0

14 jaar

ik had het stukje ijzer er uitgehaalt dun en eene kant blank andere kant zwart .. ik had een monteur van skoda laten kijken die had het vermoeden dat het van een zuiger veer was .. de foto,s stuur ik je morgen wel ven door gaat het nog proberen zoals je zij met t laten draaien zonder bougi .. zik zou het jammer vinden als ik die wagen nu al weg moet doen

istvan 0

14 jaar

Ik ben benieuwt..

De wagen weg doen hoeft niet perse..Als het moet zou ik gaan voor een ruilblok, maar vind maar eens een goede gebruikte, de meeste zijn olie slurpers.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

probleem gevonden >> drijfstang lager .. nu komt het vervangen .. of ruil moter

istvan 0

14 jaar

Ik kan het even helemaal niet meer plaatsen,

Je monteerd nieuwe bougie`s en kabels, motor maakt raar geluid, start niet meer, ligt ijzer in de cilinder en nu is een drijfstanglager kapot ??

Ik weet zeker dat er meer aan de hand is, puur toeval lijkt me niet, dus een combinatie van de 2 problemen.

Ik zou even de motor grondig laten inspecteren, drijfstanglagers + montage is het geld ook niet, maar.....Is één of meerdere cilinders niet beschadigt ? Als dat nog in orde is, zou ik de lagers laten vernieuwen, en het verder aanzien, is er meer aan de hand en word het een dure reparatie, een andere motor is zo gevonden, alleen weet je het verleden van zo`n motor nooit en zijn het ook de beste niet meer, ook een revisie is een optie maar ook dat kost het nodig geld, ik weet niet wat je ervoor over hebt ?

Daarbij komt, waarom is een drijfstang lager eruit gelopen ? Met te weinig olie gereden ? Gereden met de auto terwijl het oliedruk lampje brande ? En weet je zeker dat alleen het lager kapot is, en dat niet de krukas ingevreten is door het kapot lopen van het lager ?

stefan84 0

14 jaar

heb een nieuwe moter met een tik? alweer nu zegt de vorige eigenaar dat de drijfstanglager vervangen moeten worden nu ik er 1 uiheb zie ik dat bij 1
drijfstanglager klijne groeven inzitten en heeft slijtage aan blik >> moet ik ze nu allemaal vervangen of maakt het niet uit

istvan 0

14 jaar

meteen retour sturen
kost minimaal een krukas slijpen
en alle lagers vervangen
dit gaat je evengoed weer een hoop geld kosten
reviseer je eigen blok

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Ik zei toch dat de meeste motoren of na de kl*te zijn, of gewoon afgetrapt!

Als je je eigen motor nu even gecontroleerd had, en deze had laten maken ( indien de schade mee viel ) liep hij nu weer..

Waarom koop je ook een motor waar ook een drijfstanglager uit ligt ?

Ik denk dat die verkoper de motor weg gedaan heeft omdat deze ook € 0,- waard is, als het alleen om een drijfstang lager gaat, zijn dat de kosten niet, maar meestal in de krukas ingevreten ofwel beschadigd en dan kost het meer werk + geld.

Wat je kan doen :

Controleer goed of de krukas nog mooi glad is, en dus niet is ingelopen door een kapot lager! Loop niet alleen die kapotte na, maar haal ze allemaal los! Zorg ook dat je de lagerkappen niet met elkaar verwisseld of verkeerd om monteerd, dan loopt hij ook zo weer kapot.

En dan rest nog de vraag, waarom is dat lager kapot gelopen ? Gewoon slijtage of door gebrek aan smering ? Te weinig olie cq oliepomp kapot.

Ben je er trouwens nog achter gekomen wat dat ijzer uit je oude motor was en of ook de cilinder en zuiger beschadigd waren ?

stefan84 0

14 jaar

wat een pech zeg. het is een moeilijk te begrijpen verhaal maar ik begrijp het wel :)

als je drijfstanglager kapot is moet je eigenlijk de hele motor spoelen. je carter + alle andere onderdelen hebben olie en metaalslijpsel rondgepompt waardoor die metaaldeeltjes eigenlijk door de hele motor zitten. Ik heb deze ellende ook ooit eens gehad met een golf 2 gti, waar ook de drijfstanglagers kapot waren. Ik heb toen alles schoon gemaakt en nieuwe lagerschalen+ krukas gemonteerd, maar had het niet goed gedaan. gevolg na 600km weer krukas kapot.

tips:
-indien je een beschadigde krukas hebt deze door een revisiebedrijf laten slijpen als het nog kan. Je krijgt dan een overmaat lagerschaal speciaal voor die cilinder
-gebruik montagepasta, maar niet teveel
draai het lagerkapje niet om markeer desnoods met een witte stift (geen duukjes er inslaan)
-gebruik een goede momentsleutel en zorg dat alles uiterst schoon is
-voor starten de motor ronddraaien zonder bougies
-zorg dat de motor goed schoon is
-Vervang het filter en de olie na 500km voor nieuwe

Wat ga je nu doen? de motor repareren of laten repareren? ik ben wel benieuwd

peter139 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.