Klant belde op dat de auto er mee gestopt was en dat het foutlampje brandde.
Auto opgehaald en geconstateerd dat bobine 1e cilinder was geexplodeerd.
bobine vervangen, foutgeheugen gewist en starten maar, niet dus, motor slaat niet aan
heeft tevens foutstoring op de gasklepregeleenheid, basisinstelling niet uitgevoerd.
op het moment dat ik de basisinstelling wil doen, geeft de ecu de geest, tenminste kon nergens meer inkomen en gaf in can aan dat het digitale stuurgedeelte ecu defect was.
onderdeelnummer opgezocht en gebruikte ecu gemonteerd, wegrijdblokkering eruitgehaald (dealer) en starten maar, weer niet aanslaan
Ook storing basisinstelling gasklepregeleenheid bleef erin.
Gasklep omgewisseld, geen resultaat.
brandstoftoevoer ok
injectoren gemeten met led en hoortest, ok
Spanning naar bobine's gemeten en massa's ok
Spanningstoevoer en massa's ecu gecontroleerd ok.
Wat me opviel was dat als ik de stekker van de egr afhaal de spanning op diverse sensoren verdwijnt terwijl deze volgens het schema gewoon vanuit de computer met 5 volt aangestuurd moeten worden en niet vanaf de egr.
Ook verdwijnt dan het motorstoringslampje en epc lampje uit het dashboard, bij weer aansluiten egr stekker terwijl de auto op contact staat, beginnen de lampjes weer te branden en wordt het brandstofrelais weer enkele seconden aangestuurd.
Kom op het moment zo niet echt verder, heeft iemand een idee of zitten we totaal verkeerd te denken?
Zie jullie reactie graag.
Arend
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Arend,
Wat ik al 2x heb gehad met een ontplofte bobine en de auto niet meer loopt,een zekering stuk,weet zo niet welk num maar controleer ze maar.
succes,
Hans l
Heb de zekeringen links van het stuur allemaal gecontroleerd en ook de zekeringen onder het stuur bij de elaisplaat en de zekeringen op de accu.
Zijn er nog meer zekeringen die ik over het hoofd heb gezien?
Arend
links van het stuur,dacht die met het motor teken erop
Oplossing gevonden, overgangsweerstand op zekering 29 pootje was ingebrand en op het moment dat er vermogen werdt gevraagd viel de spanning weg, had met ecu gemeten met losse stekker en ja dan is het gewoon 12 volt.
Auto rijdt weer zonder storingen
Arend
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar