close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: niet genoeg benzine?

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

het gaat om een gti . start niet de auto knalt af en toe als ik de auto probeer te starten . en ik ruik ook helemaal geen benzine. als ik dan de bougies bekijk twijfel ik of de motor genoeg krijgt de motor vonkt wel .met een vonk en benzine moet de motor willen lopen toch?

Geplaatst door

floris3065 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

klinkt als : Ontstekingsprobleem!

wat hebben de bougie's voor kleur ?

controleer meteen even bougiekabels,verdeelkap,rotor..de ontsteking is neem ik aan niet verdraaid ?

is het probleem in 1 keer ontstaan ? start hij helemaal niet meer,of alleen in koude toestant niet ? werkt je koudstartverstuiver nog ? dan kan ik n.l. niet echt uit je vraag opmaken.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ik heb de motor er uit gehad omdat de hele auto is over gespoten nou zit alles er weer in maar wil niet starten helemaal niet .de bougie,s waren zwart maar daar zitten al nieuwe in ontsteking was niet verdraait maar omdat het niet starten wou heb ik er wel wat aan gedraait ik dacht misschien is het wel wat verdraait .maar dat was ook niet zo. andere ontsteking geprobeerd . koudstartverstuiver werkt ook. nou twijfel ik aan genoeg benzine zal ik daar ook op een mannier achter kunnen komen? want hij vonkt wel dus ontsteking zal wel goed wezen? floris

floris3065 0

17 jaar

nou floris

heb je de benzine leiding en de retour leiding niet per ongeluk verwisseld met het aansluiten ?

je kan eens proberen als je de spinkop wat omhoog trekt en iemand laat starten wat hij dan doet,loopt hij dan wel ff weet je in ieder geval dat het hier ergens mee te maken heeft,een benzine probleem dus..anders kan het vanalles zijn wat zo lastig te zeggen is omdat ervoor de motor wel goed liep en nu ineens helemaal niet meer..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

je zegt dan kan het misschien van alles zijn maar als de auto voor de rest goed vonkt wat zal het dan nog kunnen zijn mij is vertelt met benzine en goede vonk moet een auto draaien willen als ik goed pomp met gas zijn ze redelijk nat maar als ik niet pomp zijn ze bijna droog maar ik zal dit eens proberen floris

floris3065 0

17 jaar

Als een motor knalt is dit altijd een ontstekingsprobleem, bougiekabels goed gemonteerd? 1342
Ik weet niet of de motor er lang uit is geweest, maar als de benzine ouder is dan een halfjaar, verversen!

Succes

marco12 0
badge

17 jaar

kabels zijn goed gemonteerd. motor is er maar een maand uit geweest.ik heb het gevoel dat dat geknal meer een backfire is en dat kan ook komen door te arm benzine?toch als de motor wel goede vonk krijgt kan het dan nog aan de ontsteking liggen? ik krijg de knallen pas als ik de motor probeer te starten met gas geven soms komt er dan een beetje geprutel uit de motor .geef ik geen gas doet de motor helemaal niks floris

floris3065 0

17 jaar

als je niet start,kan hij ook niet knallen :D

en hij kan vonken en benzine krijgen,maar dat wil dan niet zeggen dat hij moet starten,een vonk op het verkeerde tijdstip zal de motor ook niet of slecht laten lopen-starten!hoe heb je de volgorde van 1-3-4-2 aangehouden ?

de klepel in de spinkop moet soepel kunnen bewegen en mag niet 'aanlopen' of wat klemmen.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

als ik de auto probeer te starten en dan goed met het gas pomp knalt hij af en toe .zal dit allemaal benzinedampen zijn. maar motor slaat niet aan .de volgorde is goed en de klepel in de spinkop ook zal ik aan een bougie ook kunnen zien als die genoeg benzine krijgt ? floris

floris3065 0

17 jaar

nee dat denk ik niet floris

dat kun je alleen zien als er een stuk mee gereden is,aan de kleur van de bougie dan..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

als het wel vonkt. kan het dan ook aan de computer.bobine.of ontstekingsmodule liggen bedankt floris.

floris3065 0

17 jaar

dat zou zeker kunnen,maar als hij voor de montage wel nog goed liep is het een beetje vreemd.

bobine kan een te zwakke vonk produceren,of zelfs dat de vonk wat oranje achtig van kleur kan zijn,onstekingsmodule zou ook kunnen,maar normaal als deze kapot is zou er helemaal geen vonk meer optreden.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

nou heb ik misschien het belangrijkste vergeten. toen we vorigeweek de motor er weer in hadden gezet wou die niet starten hebben we eerst de ontsteking gecontroleerd. en nou bleek was die as waar die rotor op zit beschadig. er zat een slag in dat asje en wou heel moeilijk draaien hebben we er een andere opgezet . zou er misschien ook iets kapot zijn gegaan door dat die rotor zwaar draaide met het proberen te starten. alles staat nog wel op tijd floris

floris3065 0

17 jaar

heb je de complete onsteking vervangen Floris ? of een los asje ?

kijk maar eens na de verdeelkap zelf,deze zal dan ook wel naar de haaien zijn!

verder kan hij niks kapor maken..

dus als de ontsteking eruit is en je draaid aan het asje,of aan de rotor gaat hij zwaar ?

maar heb je enig idee hoe die slag erin komt ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ja complete ontsteking vervangen plus verdeelkap. ja als de ontsteking er uit is draait de rotor zwaar. volgens mij hebben ze de motor tegen de muur laten vallen net met dat asje . de verdeelkap was er toen af dus mijn twijfel lach eerst bij de ontsteking of door het zware draaien dat iets anders kapot is gegaan het draaide echt zwaar maar ja die motor draait wel door het zal toch ook niet mogelijk zijn dat er iets doorgebrand is na het zware draaien. ja je zoekt wat. floris

floris3065 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.