Wie kan mij helpen? Heb een golf 2 1600 diesel binnen gehad met verwarmings problemen. Enkel koude lucht blaast het. Heb al chauffage radiator onder dashbord vervangen en den thermostaat. Niets blijkt te helpen. op de chauffage leidingen zitten een bypaas gemonteerd kan dat de oorzaak zijn. Nocthans krijgen de leidingen warm maar krijg geen warme lucht.
Bij voorbaat dank 3l Racing
www.3lracing.be
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sloop de bijpass er tussen uit en zet er twee pijpjes tussen de dikke slangen voor in de plaats en de verwarming werkt weer. Ik heb dit al bij twee golf 1300 moeten doen.
succes, Ruud
Wat daarvan veelal de oorzaak is is dat men er anti leak in werpt waardoor de dunnere leidingen dicht slibben.
werkt de klep wel , die je via de regelknop op dashboard bedient?
Dat is alleen een luchtklep. De golf 2 heeft geen kachelkraan.
Als beide slangen die de kachel ingaan warm worden maar de lucht blijft koud, dan zit het in het kachelhuis in het kleppenmechanisme of de bediening. Achter de hendels in het dashboard zit de mantel van de kabel vast met een soort klemmetje. Deze klemmetjes schieten nog wel eens los.
Succes,
Paul
Op de kleppen in het kachelhuis zit een soort isolatiemateriaal.Dit materiaal word met de tijd poreus.Dan verdwijnt het gelijdelijk door de ventilatieroosters naar buiten.Als dit gedeeltelijk of geheel is verdwenen kun je de koude luchtstroom niet meer scheiden van de warme luchtstroom.Je moet het kachelhuis gedeeltelijk demonteren om te zien of de kachelkleppen nog wel afdichten.
hallo 3lracing
je probleem met je verwarming kan niet zo moeilijk zijn.
als eerste de bypass die je bedoeld is destijds als een terugroep actie van volkswagen erin gezet omdat de druk voor de kachel radiator te hog was.
bij de nieuwe versie hoefde dat niet meer en omdat je hem al vervangen hebt voor n nieuwe (daar ga ik van uit)kun je deze slangen weer middels een pijpje doorverbinden.wat je wel dan eerst moet doen is op een van de slangen een tuinslang met water op zetten als aan de andere kant t water er net zo snel uit stroomt dan is je kachel radiator goed .dan zit je probleem in de doorstroming van je koelsysteem.daarbij moet je denken aan bv radiateur .flens + aansluitingen,en eventueel de termostaat.hopende op je reactie.
vr gr willem
Het zou verstandiger zijn om te beginnen bij het begin. Dit soort klachten zijn meestal het gevolg van één der ondervermelde storingen.
- Thermische klep in motor blijft open staan of ontbreekt ( Er vindt dan geen circulatie door de kachelradiator plaats.
- Bediening der regelkleppen is losgeschoten of zitten vast.
- De kachelradiator of aan/afvoerleidingen zitten dicht.
je moet kijken onder de kap zitten 2 slange haal die tussen stuk er iut en zet er koopere biusjes tussen en hij diet het als nieuw gr
17 jaar
christaan veel gespeibelt ? je kunt er touw aan vast knuppen.................
Wanneer de aan/af-voerleidingen inderdaad dicht geslibt zijn dan is het zaak dat alle leidingen grondig gereinigd worden. Dit komt meer voor wanneer men een leakstop (pil) heeft gebruikt. Kleine kanaaltje zoals naar de voorverwarming van brandstof etc. (Bij benzinemotoren naar de carburateur).
Het is namelijk niet alleen het lek wat gesloten wordt maar alle onderdelen welke hieraan blootgesteld zijn kunnen ook dicht slibben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar