close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: niet vol vermogen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 turbo

hallo ik heb een probleem
ik heb een vw golf 4 1.8t uit 1998

ik wou mijn auto laten chippen.
nu kwam de man die mijn auto wou chippen er achter dat mijn auto al gechipt is
we hebben de auto op de testbank gezet en de auto leverde 152,4pk
terwij de auto al gechipt is dus de auto heb geen vol vermogen
de auto heb wel 40nm meer dan standard

ik heb auto uitlaten lezen bij 2 dealers zit geen fout code in de auto
iemand een idd???

mvg jeroen de bruin

Geplaatst door

krimpen0180 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slechte tuning? Komt vaker voor dan je denkt.
Waarom niet de versie van de tuner geprobeerd waar je was? Had je het verschil kunnen zien als die een betere versie heeft.
Of de originele versie er in zetten. Dan heb je pas iets wat je kunt vergelijken om te zien of je volgas te kort komt of niet.
N.B.: er zijn veel lieden die zich tuner noemen, maar gewoon ergens een file kopen en die gebruiken.

oldford 0
badge

13 jaar

hallo old ford

ik was bij atm
die man van atm zijn dat hij al gechipt was dus hij heb er niks aan gedaan hij zet dat er een probelem ergens zit maar niet in de software zij hij
ik heb wel een testbank uitdraai van mijn auto en van een andere golf 4 1.8t om te vergelijken heb ik mee gekregen van die man van atm
mijn auto heb op dit moment meer nm dan die andere golf standart had

krimpen0180 0

13 jaar

Te weinig vermogen kan een te lage turbodruk zijn. Dat heeft behoorlijk invloed.
Enige manier om daarachter te komen is rijdend uitlezen en gewenste en werkelijke turbodruk loggen.
Volgt de werkelijke druk de gewenste druk dan is het een software probleem - niet goed (genoeg) afgesteld.
Blijft de druk achter dan moet je naar de N75 klep gaan kijken of die wel vol aangestuurd wordt - anders wederom software probleem.
Wat ook nog kan is dat de aangezogen lucht te warm werdt om nog vol vermogen te leveren.
Dat kan aan te weinig koeling op de testbank liggen of aan je intercooler. Ziet die er nog schoon uit?

Met onbekende tuning is het wat lastig om er achter te komen wat er aan de hand is.
Met de standaard software is het makkelijker omdat je dan vergelijkingswaardes hebt.

Staat op de uitdraai die je gekregen hebt ook een verhouding tussen lucht en brandstof? Moet AFR of Lambda bij staan.
Staat er toevallig ook de werkelijke turb druk bij? Misschien een foto maken en plaatsen?

oldford 0
badge

13 jaar

hallo oldford
ik krijg het niet voor elkaar om de uitdraai hier te platsen
ik kan heb wel naar je email sturen als je dat goed vindt.

wat is de n75 klep?

het leg niet aan de temperatuur van de lucht denk ik want hij doet het met koude motor ook niet goed
de intercooler ziet er goed uit

kan het zijn dat de luchthoeveelheid meter stuk is zonder dat hij dat aan geef?

ik gaa proberen de turbo druk te gaan meten
ik houw je op de hogte

bedankt vast

gr jeroen de bruin

krimpen0180 0

13 jaar

Foto's toevoegen gaat via "Plaats een oplossing" rechts onder aan de pagina.

oldford 0
badge

13 jaar

groen is mijn auto die andere lijn is van de zelfde soort auto met de lijn voor en na het chippen

krimpen0180 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.