close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Kever: Nog 5 jaar stallen

Bouwjaar: 1956

Ik heb een vw kever uit 1956 die nog zo'n 5 jaar gestald moet worden. Nu is mijn vraag hoe je hem het beste weg kunt zetten bijv. Met of zonder benzine, de banden, op de rem of niet, de olie, de radio enz. Hij komt te staan in een lichtvochtige, tochtende ruimte.

Alvast bedankt,
Sam Vlaar

Geplaatst door

Sam Vlaar (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Benzine tank vol met benzine en conserveermiddel (bij watersportzaak te koop) banden kun je weggooien na 5 jaar en de remmen moet je loszetten.
Verder voor het mooie moet je eigenlijk een verwarmde ruimte zoeken voor zo'n ovaal.
(mag hem ook aan mij verkopen)

succes
Harry

audia4 0
badge

20 jaar

Tank vol kun je over discusieren, jammer geld, maar er wel aan denken dat je over 5 jaar NIET de motor moet laten lopen op deze, dan oude, benzine. 100% garantie dat dan binnen 10 minuten de motor vastloopt! Verder is het verstandig als je de auto definitief wegzet, deze eerst goed warm te rijden, dus niet 10 km. in de buurt rondrijden, maar een dusdanige afstand, dat de motorolie goed heet is en het vocht dat in eerste instantie ontstaat, geheel is verdampt en afgevoerd. Dan de bougies eruit draaien en met een oliepotje motorolie in de cilinders spuiten en de motor daarna handmatig enkele keren rondraaien, zodat de olie zich in de cilinders kan verspreiden. Daarne de bougies er weer in. Verder is het dan verstandig om de luchtinlaat van de carburator dicht te plakken, zodat er ook van die kant geen ( vochtige) lucht in de motor kan komen. Tevens voorkom je oxydatie in het inwendige van de carburateur, zodat je later niet iedere keer met verstopte sproeiers zit. Accu eruit halen. Deze kun je denk ik wel vergeten voor over 5 jaar. Verder het chroomwerk inspuiten met bv. een spuitbus ml-tectyl. Dit droogt op, maar over 5 jaar kun je het met een ontvettingsmiddel er zo weer afhalen. In principe zou je dit met de hele auto kunnen doen. Het heeft geen nadelige gevolgen. Ook nieuwe auto's worden tenslotte op deze manier getransporteerd. Ramen, als het kan, iets op een kier laten, zodat ook binnen de lucht doorstromen kan. Portierrubbers, kofferkleprubber enz. insmeren met bv. zuurvrije vaseline om uitdroging tegen te gaan. Indien aanwezig, ruitensproeiertank leeg i.v.m. mogelijke bevriezing in de winter. Remmen inderdaad los laten, dus ook niet op de handrem, omdat anders in de loop van de tijd de remvoeringen vastroesten in de remtrommels. Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar vergeet niet dat de benzine over 1 tot 1,5 jaar NIET meer te gebruiken is ! Succes.

Averdonk 0
badge

20 jaar

H v averdonk, kun jij mij uitleggen waarom de motor binnen 10 minuten vastloopt op verouderde benzine??

Ik heb er zelf eentje die 3 jaar op straat stilgestaan had, was starten en starten en starten en starten, maar uiteindelijk wel lopen op die handel. (alles wat vluchtig was was allang verdwenen uit de tank.) Werd wel een stuk beter op nieuwe schone benzine.

eigenlijk is een keverblok ontwikkeld in een tijdperk dat aan benzine nog lang niet de eisen gesteld werd dan nu, ze kunnen bij wijze van spreke op petroleum nog rijden, hoewel ik dat niet aanraad. Net na de oorlog was de kwaliteit van benzine veel minder constant dan huidig.

Denk dat je met moderne inspuiting en hoogtoerige motoren uiteraard wel flinke ellende kan krijgen op verouderde benzine.

audia4 0
badge

20 jaar

dat je motor vastloopt door 5 jaar oude benzine geloof ik ook niks van, lekker zal hij der in ieder geval niet op lopen. verder sluit ik mij aan bij de rest, niet op de rem zetten en banden en accu kun je weggooien. en zoals verdonk zegt de hele zaak even in de ml tectiel spuiten.

arie549 0
badge

20 jaar

Benzine is een olieproduct en heeft toevoegingen. Na verloop van tijd werken de toevoegingen niet meer, zodat bv. de kool die op de kleppen zit als het ware " verrubberd" en dan tussen de klepsteel en de klepgeleider gaat zitten, met als gevolg dat deze vastvreten. Vraag maar eens bij een motorrevisiebedrijf. Ook auto's van heden die op LPG rijden en bijna nooit op benzine rijden overkomt dit vaak. Oude benzine stinkt ook, niet dat nieuwe benzine lekker ruikt.
De vroegere benzine was natuurlijk wel uitgerust met lood, dat een smerende werking heeft. Inderdaad waren de motoren vroeger niet zo secuur betreffende afstellingen, maatvoeringen en dergelijke, maar om nou het risico van een vastloper te nemen door oude benzine, zou ik jammer vinden.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Ik denk dat ik een hoop heb aan jullie ideeen. Mijn kever heb ook al vijf jaar stilgestaan met benzine in de tank. Nu ik heb ging proberen te starten had ik er gewoon nieuwe benzine bijgegooit (super 98 met loodvervanger) En door een beetje StartPilot in de carbarateur te spuiten liep hij als een trein.

Sam Vlaar 0

20 jaar

Sam, die startpilot zou ik zelf niet gebruiken voor een kever.
Gebruik ik alleen voor japscrap. Kunnen ze meteen naar de sloop: opgeruimd staat netjes.....
Maar voor de kever:
Luchtfilter er even afpakken en een scheutje ( half borrelglaasje) benzine in de carburateur gieten. Luchtfilter er los op zetten gasklep half open en starten. Eventueel herhalen.

H&k 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.