hallo ik ben m,n kever aan het opknappen en het blok wat er in hangt komt uit 1971.
kan daar gewoon euro 98 of super in? of moet er een loodvervanger in voor euro 98?
alvast bedankt ramon
Geplaatst door Ramon9280 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Beetle? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
Petervh (0), 19 jaar geleden
Euro 98 met loodvervanger. Het goedkoopst is om dit te doen door gewoon euro 98 te tanken en daar zelf loodvervanger aan toe te voegen.
Succes en groet Petervh
Ramon9280 (0), 19 jaar geleden
ok ga ik doen bedankt
groeten ramon
H&k (0), 19 jaar geleden
Is de historie van dat blok bekend?
Wellicht is het reeds gereviseerd, en heeft kleppen die geschikt zijn voor loodvrij...
Ramon9280 (0), 19 jaar geleden
nee ik weet er helemaal niks van, ik weet allen dat hij uit 1971 komt, ik denk zelf dat het blok niet gereviseerd is omdat hij van binnen en van buiten verschrikkelijk smerig is , allemaal aangekoekte olie.
groeten ramon
H&k (0), 19 jaar geleden
Is dit nog steeds dat blok wat aan een kant zo heet geweest is?
RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik heb een kever 1100 uit '71 gewoon euro95...dat ding loopt overal op....
Ramon9280 (0), 19 jaar geleden
ja dat is dit blok wat zo heet geweest is maar hij ziet er niet verbrand uit geen blauw verkleurde onderdelen,lagers zijn ook allemaal nog goed.
wij hebben bij de pomp ook superplus met loodvervanger , kan er ook in heb ik gisteren nagevraagd en anders kan er ook in euro 98 met loodvervanger
H&k (0), 19 jaar geleden
Die 1100 zal toch gauw een 1200 zijn, of heb je 'm teruggetuned??
:-))
Maar ik ben het met je eens dat een keverblok heel lang op alles blijft draaien. Daarom vroeg ik Ramon of het dat hete blok was. Want dan zou ik me nergens druk over maken, en rijden op het goedkoopste goedje. En rustig op zoek gaan naar een redelijk reserveblok.
RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden
Hehehe.....nee maar zonder flauwekul, ik heb meerdere kevers gehad en die liepen allemaal op euro 95 en ik heb nooit problemen gehad verder. Af en toe gooi ik er ook wel eens "verkeerde" benzine in, dat wil zeggen, van mensen die verkeerd getankt hadden, dus met wat diesel of ofzo erdoor (van de wegenwacht). Het enige wat er dan gebeurt is dat hij wat rookt....
Ramon9280 (0), 19 jaar geleden
het blok draait voor de rest goed , je hoort wel eens dat anders de kleppen verbranden ofzo , het is alleen maar dat ik weet wat er in kan zonder dat hij in de soep loopt.
ik lees dus dat alles er wel in kan maar dat het beter is om met loodvervanger te rijden?
dan weet ik denk ik vel voldoende.
vriendelijk bedankt voor de reacties.
groeten ramon
Petervh (0), 19 jaar geleden
Vanaf eind '75 zijn de klepzittingen van de kevermotor geschikt om op loodvrije benzine te lopen. De bouwjaren daarvoor hebben de loodtoevoeging dus nodig omdat de klepzittingen anders "inslaan" en de kleppen vervolgens zullen verbranden. De Kever 1200 kan op Euro 95 lopen, de 1300 en 1600 zijn pingelgevoeliger en wordt Euro 98 geadviseerd. Voor de veiligste keuze zou ik Euro 98 met loodvervanger nemen.
Groeten Petervh
Ramon9280 (0), 19 jaar geleden
ik ga met loodvervanger rijden.
bedankt voor de reacties
groeten ramon
Gieltje (0), 19 jaar geleden
Ik heb een kever 1303s uit 1974. Ik rijdt al jaren zonder problemen op Euro 95. Af en toe (eens per 10 tanken) gooi ik hem Euro 98 met loodvervanger vol, maar dat is denk ik zelfs niet eens nodig!