close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Noodloop

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BMP016122

Ik heb een Passat van 2005 , Type 2.0 TDI met op dit moment 144.000 km op de teller.
Afgelopen jaar op 24 juni 2011 heb ik op Problemcar een een probleem aan de orde gesteld over motorolie.
Het probleem is toen opgelost doordat er door mijn garage in juni 2011 een nieuwe oliepomp in mijn moter is gezet.
Er zat nog een oliepomp in met een ketting , en deel van de ketting spanner was afgebroken en lag onder in het carter. Nieuwe pomp is nu met tandwielen. Pon zegt dat dit niet onder de modificatieregeling [13D8]viel.Dus kosten ca €1500,-- voor mijn rekening In augustus 2011 hier nog enkele vragen over gesteld.
Een maand later kwam het volgen de probleem, Asje turbo midden door, doordat oliepopmp niet goed gewerkt heeft.
Nieuwe turbo laten monteren, intercooler en katylisator geheel zuiver gemaakt Kosten ca € 2000,--
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk met de caravan wagen regelmatig in de noodloop en ging lampje van storing in uitlaatsysteem branden. Voordat de wagen in de noodloop ging hoorde ik een rammelend geluid in de moter.
Na mijn vakantie is mijn gehele uitlaat er onderuit geweest,op nieuw zuiver gemaakt en nieuwe labasonde er in gezet. kosten € 600,--
Het probleem met het lampje van de uitlaat was opgelost maar wagen ging na ca 300 km weer in de noodloop , na eerst gerammeld te hebben.
Nieuwe druksensor er in gezet na ca 300 km rammelen en noodloop, gereset en na ca 300km weer noodloop
Wagen in de garage geheel nagekeken en nieuwe software er op gezet, omdat er na ca 300 km er een noodloop kwam.
Na ca 300km hoorde ik wel een gerammel in de moter maar ging niet in de noodloop, echter na ca 800 gereden te hebben, gerammel en weer in de noodloop.
Nieuw wandler of N75 er in gezet er ca 250 km mee gereden, gerammel en weer in de noodloop
Sinds dat er een nieuwe orginele turbo gemonteerd gemonteerd doet dit probleem zich voor.
Kan het zijn dat er iets aan de turbo is, kunnen de variabele schoepen in de turbo rammelen ?
Ik heb nog nooit zo veel problemem gehad met een Passat als deze.Brief naar PON geschreven over oliepomp
geen modificatie regeling.

Wie weet er een oplossing?

Bert

Geplaatst door

B10 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee de schoepen in de turbo kunnen niet rammelen

karel123 0
badge

12 jaar

Karel123
Ik bedoel niet de schoepen die draaien, maar de verstebare plaatjes , die de venturi vormen

B10 0

12 jaar

Het bevreemd mij dat niemand een oplosssing kan verzinnen voor het probleem dat mijn Passat 2005 regelmatig in de noodloop valt.Zie mijn probleem stelling van 30 jan 2012. Of heb ik het niet duidelijk vervoord.
Gaarne wat reactie van duskundige, ik weet het niet meer.

Bert

B10 0

12 jaar

Ik zou de auto laten uitlezen en de foutcodes hier plaatsen.
Als de auto in noodloop valt is dat in ingreep van het motormanagement. Het motormanagement ziet dat er iets niet goed is en gooit de motor in noodloop om schade te voorkomen.
een auto die in noodloop valt heeft dus altijd een storingscode.

Verder is het verstandig om een aantal zaken te checken. Je hept motorcode BMP dus dat is een 8 kleppen 2 liter diesel met roetfilter.

Werkt je brandstofpomp in de tank (onder de achterbank bijrijderszijde) nog goed?
Hoe is het met je brandstoffilter zit er olie door de diesel?
Hoe is het met je 2 massa vliegwiel?
Dan een rijdende log maken om te kijken naar de massa flow en de turbodruk
Ook even de brandstof inspuiting bekijken.


Ik hoop wel dat er niet meer motorschade is geweest doordat de oliepomp kapot is gegaan, je turbo is al overleden maar de krukas en nokkenas hebben ook geen smering gehad.

Ik weet niet waar je woont, maar kijk anders even op www.vwpassat.nl daar staat een kaart met mensen die de beschikking hebben over een uitleescomputer.

martijn v o 0

12 jaar

Martijn bedankt voor je reactie
De foutcode die aangegeven wordt is p0234 turbodruk te hoog
Daarom is ook alles vervangen en nagekeken , zie mijn eerste probleemstelling.
De brandstofpomp en de hoge drukdieselpomp zijn eind 2008 al vervangen omdat er motorolie in de brandstoffilter zat.
Het massa2vliegiel is ook al vervangen.
Wat ons bevreemd is dat na ca 300 km er een gerammel in de moter hoorbaar is waarna de auto in de noodloop gaat. Om de reden dat er een bepaalde regelmaat in zat heeft de garage de software vervangen.
Echter zonder resultaat na ca 300 km weer opnieuw in de noodloop.
Mijn garage heeft alle computers om uit te lezen, is een specialist in volkwagens, maar krijgt het probleem niet opgelost.
Ik zelf denk dat er iets mis is met nieuwe turbo, in juli 23011 gemonteerd.
Want sinds die tijd gaat hij regelmatig in de noodloop.
Verder loopt de moter perfect en gebruikt hij geen olie.
Om dat er elke keer aan gegeven wordt turbo druk te hoog wat kan er dan nog mis zijn?
Wie kent dit probleem

Bert

B10 0

12 jaar

foutcode: 16618 P0234
nl Vuldrukregeling limiet gepasseerd
du Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten
en Boost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
Storingslampje brandt
Noodloop.
Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuüm leidingen
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.
Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
Extra info:
turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.
Sensor Turbodruk (G71)

Bron: Gerrit Speek.

martijn v o 0

12 jaar

Mijne Heren
Topic kan afgevoerd worden, wagen is verkocht.
Bert

B10 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.