Als de buiten temperatuur beneden de 10 graden is valt de motor bij +/- 120 km/h in noodloop ( geen trekkracht meer) Hoe kouder het is, hoe eerder dit gebeurt. (LMM schoongemaakt, slangetjes vervangen en EGR is afgesloten) Wat kan er nog mis zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
LMM laten controleren bij de dealer. Al deze ok is kan het de magneetklep zijn. Controleer ook of de wastegate vastzit en niet los.
Bedankt! Wordt verder onderzocht.
20 jaar
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Mvg Noof
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
-----------------------------
Seppe
11 berichten sinds
16-04-2002 Geplaatst op 19 mei 2002 om 12:24:02
-------------------------------------------------------------
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
------------------------
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar