Help help help me aub.....
ben ten einde raad...
even zo kort mogelijk mijn probleem,
Vorig jaar een golf tdi 110pk gekocht, bleek al snel dat de auto iedere keer in de noodloop ging... uitlezen -> turbodruk te hoog !
Bleek er een goedkope powerbox in te zitten. Deze gedemonteerd en het probleem deed zich zelden meer voor, alleen bij zeer illegale snelheden gebeurde het nog wel eens...
Nu een jaar later treedt hetzelfde probleem steedts vaker op (iedere dag) en vaak al bij 110 km/h in de 5e gang...
Nu komt het, dit is allemaal vervangen:
- turbo laten reviseren door vakkundig bedrijf
- N75 klep een jaar geleden gewisseld, zonder succes
- EGR afgedopt met een stalen plaatje
- alle turboleidingen, inlaatspruitstuk, egr enz volledig schoongemaakt
- alle vacuumleidingen gecontroleerd en nieuwe klemmetjes gemonteerd
- alle stekkers gecontroleerd (inlaatdruk sensor, N75 klep enz)
- de vacuumdoos bij de turbo gecontroleerd ( houd zijn vacuum bij zuigen aan de leiding)
Ik ga morgen toch een nieuwe N75 halen, weet het anders ook niet meer !!!!
Als iemand nog een idee heeft wat ik nog kan proberen hoor ik dit graag....
Wat blijft er nog over??? druksensor? N75? computer?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij zit je roetfilter(kat) helemaal dicht! Heb dit al diverse keren meegemaakt! Haal je uitlaat ff los bij spruitstuk en je weet het.
Dan krijg je namelijk ook verschijnsel "turbodruk te hoog"!
sander..
sla gelijk de steen ook maar eens uit de kat! let dan maar eens op!!
paul,
kat verstop ttt
18 jaar
kat verstop ttt
18 jaar
Als eerste bedankt voor de erg snelle reactie´s.
Kan iemand me vertellen hoe ik kan testen of het idd de kat is zonder deze meteen aan stukken te slaan.
En nog iets... nadat ik heb geprobeerd de oude turbo gangbaar te maken ( met wd40 en 1000x het asje te bewegen ) is het probleem nog vele malen erger geworden !
En is het wel de kat, echter de auto heeft gewoon bergen vermogen ! En een verstopte kat leverd meer weerstand, dus hogere druk in uitlaat, wat dus naar mijn weten leidt tot minder turbo vermogen !
Ik hoor het graag als ik mis zit....
18 jaar
Sander,,Ik zou toch nog maar even wachten om het keramiek van je kat voorgoed te vernielen, daar schiet je echt niets mee op alleen maar tegemoet komende ellende ...APK....nieuwe aanschaf kat $$$$ ect!!
18 jaar
Beste snowman, ik kan wel zien dat je geen verstand hebt van de apk regelgeving! Voor een diesel is het namelijk helemaal niet verplicht om een kat te hebben. Er hoeft onder geen enkele diesel een kat te zitten. Dus gewoon eruit met die rotzooi!
inderdaad... sytse heeft gelijk...
overgens! bij vele tdi's wordt de kat (vroegtijdig) verwijderd..
dit geeft geen enkel probleem tijdens de apk, dit verhaal wordt anders als men praat over een eerste toelating tot een land..
deze twee regels moet men dan ook afzonderlijk zien van elkaar.
paul,
Sander, je kan dit testen door de uitlaat los te schroeven van het spruitstuk. Heeft wel een bult lawaai maar dan weet je of het de kat is of niet!
Kat is het niet ! vandaag ( weer ) de n75 gewisseld, en ook GEEN verschil. Rijdend uitgelezen, en over het helegebied veel te hoge turbodruk. Morgen een nieuwe drukopnemer monteren, en maar weer hopen...
gr sander
18 jaar
EINDELIJK... het probleem is opgelost!
De gereviseerde turbo was idd niet goed. Ik heb deze vervangen door een ruilturbo en de auto loopt weer als nieuw en de druk blijft geheel de juiste waarden volgen!
Allemaal heel erg bedankt voor de reactie's!
gr sander
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar