auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: Olie in inlaatsysteem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi 130 pk BNZ

Voorgloei lampje knipperen en roetfilterlampje brand.
In de turboslang veel olie ,werd me verteld dat de turbo defect was.
Turbo vervangen en zelfde storing weer terug , bij nader onderzoek blijkt er behoorlijk wat damp uit de motorontluchting komt die rechtstreeks door de turbo word aangezogen .
Wat kan dit veroorzaken?
Wim

Geplaatst door

wclemens (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit er een roetfilter op?

martijn v o 0

11 jaar

Ja
en was ik vergeten de km stand is pas 100000
Wim

wclemens 0

11 jaar

Hallo, waarschijnlijk staan er ook foutcodes in het motor regelapparaat, welke zijn dat ?

Zijn de storingslampjes na vervangen van de turbo tijdelijk uitgeweest, zo ja hoe lang ?

Mogelijk is het roetfilter defekt of (te veel) verzadigd. Is er al een roetfilter regeneratie uitgevoerd tijdens een regeneratie rit ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

Ik heb begrepen dat als het roetfilter redelijk vol zit en deze wil regeneren dat wel eens problemen oplevert en dat dit het olieverbruik kunnen verklaren.
Misschien dat de experts dit eens haarfijn kunnen uileggen?

martijn v o 0

11 jaar

Hallo Jan
We hebben net naar de foutcode gekeken
Geeft P 0299 Onderdrukregeling instellingsgrens overschreden door defect
Foutcodes kunnen gewist worden maar komen iedere keer terug
Wim

wclemens 0

11 jaar

Hallo, die foutcode duidt op een afwijking mbt de turbodruk. Weet je zeker dat het roetfilterlampje brandt , is dit niet het MIL lampje ? Kun je eventueel een digitale foto van de lampjes op het instrumentenpaneel plaatsen ?

Als het idd het roetfilter lampje is, controleer dan of het binnenwerk van het roetfilter nog heel is, of dat er brokstukken los in liggen (voor en/of achterzijde van filter), brokstukken kunnen de uitlaatgas stroom hinderen , met een te lage turbodruk tot gevolg.

Groet Jan227

Jan227 30
badge

11 jaar

Hallo Jan
Bedankt voor je reactie.
Morgen na het werk ga ik langs de garage om te zien of we druk voor en na de filter kunnen meten.
Blijft voor mij toch het grootste raadsel de olie in de buis na de turbo.
Midden van de foto het lampje
Groet
Wim
[url=http://postimage.org/image/9v1krf0jt/][img]http://s12.postimage.org/9v1krf0jt/image...[/img][/url]

wclemens 0

11 jaar

Dat is toch niet het roetfilterlampje wat brand?.
Dat is het motorstoringslampje wat brand.

primera p11 0

11 jaar

probleem gelukkig opgelost
magneetventiel laaddrukbegrenzing N75 was kapot
groet
Wim

wclemens 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.