Volkswagen Transporter: Olie in inlaatsysteem

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi 130 pk BNZ

Voorgloei lampje knipperen en roetfilterlampje brand.
In de turboslang veel olie ,werd me verteld dat de turbo defect was.
Turbo vervangen en zelfde storing weer terug , bij nader onderzoek blijkt er behoorlijk wat damp uit de motorontluchting komt die rechtstreeks door de turbo word aangezogen .
Wat kan dit veroorzaken?
Wim

wclemens

Geplaatst door wclemens (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

martijn v o (0), 11 jaar geleden

Zit er een roetfilter op?

wclemens (0), 11 jaar geleden

Ja
en was ik vergeten de km stand is pas 100000
Wim

Jan227 (5) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk staan er ook foutcodes in het motor regelapparaat, welke zijn dat ?

Zijn de storingslampjes na vervangen van de turbo tijdelijk uitgeweest, zo ja hoe lang ?

Mogelijk is het roetfilter defekt of (te veel) verzadigd. Is er al een roetfilter regeneratie uitgevoerd tijdens een regeneratie rit ?

Groet Jan227

martijn v o (0), 11 jaar geleden

Ik heb begrepen dat als het roetfilter redelijk vol zit en deze wil regeneren dat wel eens problemen oplevert en dat dit het olieverbruik kunnen verklaren.
Misschien dat de experts dit eens haarfijn kunnen uileggen?

wclemens (0), 11 jaar geleden

Hallo Jan
We hebben net naar de foutcode gekeken
Geeft P 0299 Onderdrukregeling instellingsgrens overschreden door defect
Foutcodes kunnen gewist worden maar komen iedere keer terug
Wim

Jan227 (5) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, die foutcode duidt op een afwijking mbt de turbodruk. Weet je zeker dat het roetfilterlampje brandt , is dit niet het MIL lampje ? Kun je eventueel een digitale foto van de lampjes op het instrumentenpaneel plaatsen ?

Als het idd het roetfilter lampje is, controleer dan of het binnenwerk van het roetfilter nog heel is, of dat er brokstukken los in liggen (voor en/of achterzijde van filter), brokstukken kunnen de uitlaatgas stroom hinderen , met een te lage turbodruk tot gevolg.

Groet Jan227

wclemens (0), 11 jaar geleden

Hallo Jan
Bedankt voor je reactie.
Morgen na het werk ga ik langs de garage om te zien of we druk voor en na de filter kunnen meten.
Blijft voor mij toch het grootste raadsel de olie in de buis na de turbo.
Midden van de foto het lampje
Groet
Wim
[url=http://postimage.org/image/9v1krf0jt/][img]http://s12.postimage.org/9v1krf0jt/image...[/img][/url]

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dat is toch niet het roetfilterlampje wat brand?.
Dat is het motorstoringslampje wat brand.

wclemens (0), 11 jaar geleden

probleem gelukkig opgelost
magneetventiel laaddrukbegrenzing N75 was kapot
groet
Wim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.