close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: olie in koelwater en temperatuur soms te heet

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 1800 16v

Hallo,ik rij met een Golf 2 gti 1800cc 16v en ik heb steeds maar olie in koelwater. Heb al de oliekoeler vernieuwd en iedere maand ververs ik mn koelwater om mn culasse niet te beschadigen maar nog steeds heb ik dat probleem. Het is niet echt veel olie maar toch een klein laagje als ik kijk in mn expansievatje. Ik heb geen last van water in mijn olie...

Ook wordt de motor soms te warm. De naald gaat een beetje hoger dan het midden maar dit is altyd wanneer er langzaam verkeer is of wanneer ik in file sta. En vanaf ik terug vlot kan rijden zakt de temperatuur terug naar zn normale peil...

Wie heeft enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze problemen en wie kan mij een oplossing geven,aub??

Mvg,Leslie

Geplaatst door

lestje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat de temperatuur iets oploopt bij file of stilstand is normaal. De rijwindkoeling valt immers weg. Als het goed is moet na enige tijd de ventilator inslaan. Wat betreft de olie in het water: zit er 'n warmtewisselaar boven het oliefilter? Zo ja, controleer deze eens op inwendige lekkage.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

ok,dat van die warmte is dan in orde... maar die warmte wisselaar,wat is dat dan juist en hoe ziet dat er uit? net boven mn oliefilter zit mn oliekoeler en deze zit op een steun waar er 2 sensoren opzitten. voor de rest zit er daar niet meer op...

grtz

lestje 0

17 jaar

Dat is 'n min of meer vierkant "blok" met 2 koelwateraansluitingen en zit tussen het oliefilter en het oliefilterhuis. Ongeveer 10-12 cm vierkant en ongv. 'n 5 cm. hoog.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

leslie

worden je koelvloeistof slangen ook hard van de druk als je ermee hebt gereden ?

zo ja,dan vrees ik een kapotte koppakking..

wat PETJE57 bedoelt,is dat gene wat je zelf al vermeld hebt (gezien )

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Maar dat is toch de oliekoeler wat je nu beschrijft?? ik heb deze laatst vervangen door een nagelnieuwe en het probleem blijft hetzelfde.... dacht ook aan een join de culasse maar dat kan het niet zijn want heb geen water in olie en mn motor doet niet raar. hij sputtert niet en verliest geen vermogen enzo...

lestje 0

17 jaar

dat wil niet altijd wat zeggen leslie!

maar worden jou slangen nu hard of toch niet ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ik heb 2 waterslangen die naar mn radiator lopen. de bovenste komt uit mn blok en de onderste komt van uit mn waterpomp en het is enkel de bovenste waar er druk op staat. op al de rest staat er geen druk...

lestje 0

17 jaar

In mijn ogen is 'n oliekoeler iets anders dan 'n warmtewisselaar. Ik heb nog nooit 'n oliekoeler gezien met koelwateraansluitingen. 'n Oliekoeler is nagenoeg hetzelfde als 'n koelwaterradiateur- maar dan voor olie - en bevindt zich meestal in het front van de auto zodat de rijwind de olie kan koelen. Bij 'n wisselaar helpt het opwarmende koelwater de olie sneller op temperatuur te brengen en kan ook overtollige warmte afvoeren. Maar ik begrijp uit je reactie dat de wisselaar al vervangen is........
'n Inwendige lekkage van de koppakking is idd. ook mogelijk.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Inderdaad, bij deze auto hebben we het over een warmtewisselaar. Vaak wordt hij oliekoeler genoemd maar hij doet precies wat Petje zegt.
Die dingen gaan nog wel eens lek waardoor er olie in het koelwater komt.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.