Hallo allemaal,
Sinds een half jaar heb ik een vw golf cabriolet uit 1991. Hij heeft die tijd prima gereden tot nu toe. Deze week reed ik op de snelweg en toen ik de snelweg af ging en hem in een andere versnelling wilde zetten kreeg ik hem met zeer veel moeite in een andere versnelling. Ook daarna binnen de bebouwdekom waar ik veel moest schakelen ging dit zeer moeilijk (geen geluid van tanden poetsen maar heel hard drukken om hem in een versnelling te krijgen). Ook maakte hij opeens als ik langszaam reed een bonkend geluid onder de auto, maar dit was alleen met de koppeling ingedrukt. Waar kan dit probleem aan liggen??want het gekke was dat wanneer de motor was afgekoeld, hij weer prima schakelde en het bonken was ook weg.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi marcdrift als je een golf hebt met een 020 bak (te herkennen aan de groene ronde deksel op het staartstuk van je bak) moet je deze eens demonteren hierachter zit een heveltje bevestigt op de bedieningsas van de koppelingskabel. Deze scheurt heel vaak aan de achterzijde in waardoor je niet goed meer de koppeling kunt vrijdrukken. Kan goed gecontroleerd worden zonder de bak te demonteren alleen effe een nieuwe deksel kopen van een paar euro
Succes.
Ik heb vandaag weer met mn cabrio rondgereden en hij schakeld nu ook met koude motor beroerd. ook hoor ik nu als ik hem stationair laat lopen een raar bijgeluid en als ik de koppeling indruk is het weer weg. Heeft dit ook te maken met dat heveltje op de bedieningsas? of kan het ook iets anders zijn?
17 jaar
druklager kapot
en ze kunnen daar heel oud mee worden,alleen betwijfel ik of dat je probleem zal zijn.
Stefan
17 jaar
Als het heveltje breekt kan hier geen geluid vanafkomen alleen bediend dit heveltje het druklager dus als het gebroken is wordt de koppeling niet helemaal vrijgetrapt. Geluid van druklager zal hier niks mee te maken hebben kunnen ze inderdaad heel oud mee worden.
Andy
17 jaar
[quote=andycruts]Als het heveltje breekt kan hier geen geluid vanafkomen alleen bediend dit heveltje het druklager dus als het gebroken is wordt de koppeling niet helemaal vrijgetrapt. Geluid van druklager zal hier niks mee te maken hebben kunnen ze inderdaad heel oud mee worden.
Andy[/quote]
met gebroken been kun je ook oud worden, zo lust me er nog wel een paar!
paul,
Beste3 p Kelder je moet eerst eens leren lezen voordat je een oordeel geeft over anderen
Een kapot druklager kan nog lang meegaan heb ik bedoeld een gebroken hevel niet want dan trapt de koppeling niet vrij. EERST GOED LEZEN EN DAN ZEUREN
Geen vriendelijke groet
andy
17 jaar
Ik zie aan de datum van inschrijving dat je al heel wat credit hebt opgebouwd.
Dit had je ook wel nodig om niet de groeten te mogen doen.
M.a.w. het is te doen gebruikelijk op deze site dat wat je ook vind en tikt, gerust de groeten mag blijven doen.
Het is niet onmogelijk door te blijven rijden met een kapot druklager. Het loopt vanzelf een keer vast of beschadigd de vingers van de drukgroep. Uit voorzorg vervangen heeft m.i. wel degelijk zin, maar dat moet ieder zelf weten.
Sytze
dat dacht die man van de corsa die ik laatst repareerde ook, dat kan nog wel effe mee, maar na 100 km had hij het hele druklagen, met vork en al dwars door de drukgroep getrapt., lekkere bende dan hoor, en vrijtrappen homaar, lekker, als je net moet stoppen.
groeten Marcel
[quote=andycruts]Beste3 p Kelder je moet eerst eens leren lezen voordat je een oordeel geeft over anderen
Een kapot druklager kan nog lang meegaan heb ik bedoeld een gebroken hevel niet want dan trapt de koppeling niet vrij. EERST GOED LEZEN EN DAN ZEUREN
Geen vriendelijke groet
andy[/quote]
volgensmij las ik: Een kapot druklager kan nog lang meegaan
vinger op de zere plek..? en toch kijk ik verder dan mijn neus lang is....
Daar is blijkbaar niet IEDEREEN gecharmeerd van. Stereotype opmerkingen als EERST GOED LEZEN EN DAN ZEUREN zijn dan direct te verwachten.
Iemand die gek is op tuinieren en leeft voor wat er in zijn tuin bloeit en groeit en daardoor NIET gecharmeerd is van katten, wordt ook heel vaak direct een zeurder of zelfs een katten hater genoemd.
ik wil je toch nog even de groeten doen, en heel veel plezier op de site [url=http://imageshack.us][img]http://img183.imageshack.us/img183/7903/...[/img][/url]
paul,
Heb het jaren geleden ZELF meegemaakt met een Opel Ascona B die een gierend druklager had. Kon geen kwaad, dacht ik. Inderdaad, ik ben er uiteindelijk WEL mee thuisgekomen, maar het druklager wast vastgelopen en had zo de complete drukgroep naar de kloten geholpen.
Ja, vooral blijven doorrijden met dit soort geluidjes.......
17 jaar
andycruts schreef:
Als het heveltje breekt kan hier geen geluid vanafkomen alleen bediend dit heveltje het druklager dus als het gebroken is wordt de koppeling niet helemaal vrijgetrapt. Geluid van druklager zal hier niks mee te maken hebben kunnen ze inderdaad heel oud mee worden.
Sorry,
maar dat type bak met dat heveltje wat je beschreef heeft helemaal geen druklager.
Dat heveltje bedient een lange stift die helemaal door de bak en prise as gaat en achter de koppelingsplaat een drukplaat bedient.
17 jaar
[quote=pluto9150]andycruts schreef:
Als het heveltje breekt kan hier geen geluid vanafkomen alleen bediend dit heveltje het druklager dus als het gebroken is wordt de koppeling niet helemaal vrijgetrapt. Geluid van druklager zal hier niks mee te maken hebben kunnen ze inderdaad heel oud mee worden.
Sorry,
maar dat type bak met dat heveltje wat je beschreef heeft helemaal geen druklager.
Dat heveltje bedient een lange stift die helemaal door de bak en prise as gaat en achter de koppelingsplaat een drukplaat bedient.[/quote]
Sorry hoor, tussen dat heveltje en die stift zit wel degelijk een druklager.
Jos.
Heb een keer de gaffel (heveltje) vervangen die achter het groene dekseltje zit, (was n.l. gescheurd) en ben geen druklager tegengekomen.
Deze gaffel drukt namelijk rechtstreeks tegen de stift die door de prise as loopt en aan het einde achter de koppelingsplaat het ontkoppelingsschuifstuk indrukt.
17 jaar
Wanneer je dat groene deksel eraf haalt en dat gaffeltje eruit haalt zul je toch echt eerst een druklager zien waar deze tegenaan drukt. Wanneer deze gewoon op zijn plek zit ziet ie er rond en plat uit. Deze bakken heb ik op een gegeven moment bijna wekelijks uit elkaar gehaalt (fijn, die 16 kleppers).
Jos.
Oké, die is dan door mij niet gezien, maar ik bedoel een normaal rond druklager die de drukgroep indrukt, dat is er niet.
Sytse schreef n.l. dat het druklager kan vastlopen of de vingers van de drukgroep kan beschadigen en dat klopt niet.
17 jaar
[quote=sytze]Ik zie aan de datum van inschrijving dat je al heel wat credit hebt opgebouwd.
Dit had je ook wel nodig om niet de groeten te mogen doen.
M.a.w. het is te doen gebruikelijk op deze site dat wat je ook vind en tikt, gerust de groeten mag blijven doen.
Het is niet onmogelijk door te blijven rijden met een kapot druklager. Het loopt vanzelf een keer vast of beschadigd de vingers van de drukgroep. Uit voorzorg vervangen heeft m.i. wel degelijk zin, maar dat moet ieder zelf weten.
Sytze[/quote]
@Pluto: als je mij citeert doe het dan wel net zo! Het is niet onmogelijk door te blijven rijden met [b][color=#FF0000]EEN[/color][/b] kapot druklager. Het loopt vanzelf een keer vast of beschadigd de vingers van de drukgroep. Uit voorzorg vervangen heeft m.i. wel degelijk zin, maar dat moet ieder zelf weten.
.
[quote=hellbat][font color="#FF0000"]test[/font][/quote]
Das duidelijk.......
Jos.
[color=#FF0000] sorry jos, was effe iets aan het testen [/color]
[color=#0000FF] Maar het is nu gelukt[/color]
[color=#00FF00] Groeten Marcel[/color]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar