Volkswagen Golf II: oliedruk 8.5 bar ipv 2

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2E met 1800pf kop

Hallo,
ik zit hier voor mijn crossauto met een 2.0 8v 2E onderblok in combinatie met een 1800 8v kop in verband met de ovale inlaat gaten van de 2.0 kop. Het probleem zit m in de oliedruk, die is 8.5 bar ipv ongeveer 2. heb alles bijna geprobeerd. overdrukventiel zit niet vast, een andere kop geprobeerd, alle oliekanalen doorgeblazen, de gaten kop/onderblok zijn identiek, koppakking klopt en toch geeft hij bij koude olie stationair ong 5 a 6 bar en al met een beetje gas schiet hij richting 8 a 8.5 bar. ik ben helemaal radeloos en probeer het op deze manier us een keer! en de combi onderblok met kop kan in elk geval wel maar misschien moet ik dan nog iets aanpassen?! wie heeft er een idee....
met vriendelijke groet giel

giel45

Geplaatst door giel45 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

peter139 (0), 14 jaar geleden

een paar vragen: hoe heb je gemeten?
wat voor olie?
bij welke temperatuur?

Bij starten is de oliedruk meestal behoorlijk hoog. De olie is dan nog dik. Namate de motortemperatuur hoger wordt en dunner wordt zakt de druk tot minimaal 2 bar. Eigenlijk is dit te weinig mooier is minimaal 3 bar op bedrijfstemperatuur.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Giel,

Met die kop win je geen 20 Pk, nu is het even gissen waar je probleem zit, het kan een combinatie zijn van onderblok en kop bv..

Bij een olietemperatuur van 80 graden hoort de oliedruk min 2 bar te bedragen met 2000 toeren, bij een hoog toerental mag de druk oplopen tot +/- 7 bar, komt hij echter erboven zoals in jou geval, zou je de overdrukklep en / of oliepomp kunnen vervangen mits alles in orde is en er geen verstopping of vernauwing aanwezig is.

Is die meter die je gebruikte een beetje betrouwbaar ? Dat is wel zo belangrijk natuurlijk.

Gr Stefan

giel45 (0), 14 jaar geleden

hallo,
heb de motor wat langer laten draaien dat ie iets warmer was, en inderdaad, toen liep de oliedruk ook terug. gelukkig maar, want was ten einde raad! maar die 20pk winst dat maakt niet zoveel uit alleen in de 2.0 kop zitte ovale inlaat gaten, en omdat er 2 dubbele webers opkomen ging dat niet met de gaten... die kwame niet overeen... maar in elk geval bedankt voor de adviezen!
groeten van giel

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Giel!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.