Ik heb een VW T5 2.5 TDI 128kw
Met het volgende probleem;
Wanneer de bus op bedrijfstemperatuur is brand af en toe wel eens vaker mijn oliedruk lampje icm piep signaal.
Ik heb de olie zeef in de carterpan al schoon gemaakt+ nieuwe olie en oliefilter, maar dat mocht niet baten.
Als de motoe koud is heb ik hier geen last van.
Wat kan het zijn? Inmiddels heel wat km verder, de monteur zegt als het aan je pomp lag was je motor allang vast gelopen.
Weet iemand hoe ik de oliedruk moet meten?
Weet iemand waar de 2 oliedruk sensoren zitten? Ik wil ze graag vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afhankelijk van het aantal kilometers wat de motor inmiddels gedraaid heeft vermoed ik dat slijtage er voor heeft gezorgd dat tijdens het stationair draaien met warme olie er te veel lek is langs bv de krukas of de drijfstanglagers. Natuurlijk kan een defecte sensor een verkeerd signaal veroorzaken. Door een barometeraan tesluiten op de plek van de oliedrukschakelaar kom je daar achter. Een andere oorzaak vaneen telage oliedruk is misschien het gebruik van olie met een verkeerde viscositeit...
Km stand is nu 244000
Heb inmiddels 5000km gereden met dit probleem en afgelopen 500km olie beurt met oliefilter. Gebruikte olie code komt overeen met wat fabrikant voorschrijft zoals vw 504.
Viscoteit was geloof ik 5w 30
Kan iemand mij de locaties van de sensoren vertellen?
En eventueel wat voor schroefdraad voor de baro meter.
Hoeveel bar moet hij zijn met warme motor op 3000toeren
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar