Hallo,
Ik heb een probleem nadat ik dichtingen vervangen heb omdat ze olie lekte.
Heb de dichting vervangen tussen de steun van de oliepomp en het motorblok zit en twee dichtingen welke aan de vacuümpomp zitten.
Ik heb eerst de oliefilter er afgedaan en rechtgezet zodat de olie er niet uit kon lopen.
Had de dichtingen vervangen en toen kwam er rook uit de richting van de distributieriem.
Ik heb alles daar uit elkaar gedaan en nadien een beetje olie bij de oliefilter gedaan.
Als ik hem startte brande het lampje van de oliedruk.
Ik heb dan ook gezien dat ik het blauw draadje dat aan oliedruksensor welke in de cilinderkop zit los was.
Heb de oliefilter er terug afgedaan en er een beetje olie ingedaan.
Als ik hem nu start is die rook dat uit de distributieriem kwam weg maar na een tijdje begint het lampje van de olie te pinken.
Ik heb de oliedruk nog niet gemeten omdat ik geen drukmeter voor olie heb, ga er morgen één halen.
Ik vermoed dat de oliepomp kapot is of niet genoeg meer geeft omdat ze misschien eventjes geen olie gekregen heeft.
Olie niveau is in orde.
Nu heb ik de volgende vragen:
Waar zit die oliepomp?
Wat is de oliedruk in de cilinderkop als de motor draait?
Wat is de oliedruk aan de oliefilter als de motor draait?
Het kan nog zijn dat er één van de oliedruksensoren kapot is maar dat kan ik maar weten als ik het kan meten.
Rudi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer erst de dunne draadjes op de dynamo als er daar breuk is dan knippert het olie lampje ook.
als je een toerenteller hebt zal deze dan ook niet werken.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar