Hallo medeforummers,
Mijn polo heeft het volgende probleem.
Als de motor aan slaat gaat het oliedruklampje knipperen. Het dynamolampje brandt vlauw en de toerenteller blijft op nul hangen heeft verband met het dynamolampje.
olie stroomt wel omhoog heeft wel druk. Als ik de de stekker met de groen-blauwe draad lostrek gaat het dyn lampje volledig uit,logisch. Alleen als ik deze weer aansluit lijkt of er een grote verbruiker wordt aangesloten. Dynamo draait zwaarder. ECHTER DYNAMO IS AL VERVANGEN IN OKTOBER 2006. Toen deze vernieuwd moest worden brandde het dynamo lampje heel duidelijk. De bedrading tussen dynamo in stekker in de buurt van de T spitsing startmotor heb ik al gesimuleerd me twee nieuwe draden echter het probleem blijft.
Zou het aan het klokkenpaneel kinnen liggen of het andere eind van de bedrading, Er zit loopt een kabelkboom onder de accubak ik kan echter niet zien of deze gebumdeld zit met de blauw groen draad. KAN IEMAND MIJ VERTELLEN WAAR DEZE BLAUW GROENE DRAAD HET MEEST BREEKT CQ STORINGSGEVOELIG IS.
Als je oliedruk zender stuk is brandt toch niet je dynamolamp zwak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dynamo weer stuk ................?
Gr.
had met mijn golf 19TD uit 1994 een vergelijkbaar probleem.
Hij startte en liep goed...maar de torental bleef op 0, en olie(druk)-lampje knipperde,...en dinamolampje? weet ik niet meer.
Ik was meer bezorgd over die oliedruk lampje.
Het was uitedeleijk een probleem met/in de stekkerje aan de dynamo (was gecorodeerd binnen, want dynamo zit aan de voorkant, acther radiateur en daar word het vaak wochtig). Torental signal word gehaald bij de dynamo...en electronica doet olie lamp knipperen als het motor draait AND torental is 0 (dus dankzij al di electronica kan je niet meer logische kconclusies trekken uit een of andere knipperende lampje).
Stekerje van binnen goed schoonmaken/roest weg vijlen (met nagel vijl) en met WD40 insmeren....en problem was opgelost.
17 jaar
waarschijnlijk weer je dynamo kapoet........destijds een ruildynamo..?
dynamo is zo door te meten...dan weet men meer..
Lijkt meest op een slecht contact dat net na het vervangen van dynamo weer goed was maar dat nu weer slecht is geworden in de loop van de tijd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar