Volkswagen Golf IV: Oliekeering keering bakzijde

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AZD, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Hallo,
Tijdens het vervangen van de oliekeerring van de krukas aan versnellingsbak zijde is de metalenring tijdens demontage uit de zwarte kunstof
houder gevallen. Dit is een metalen ring met allemaal kleine openingen en 1 wat grotere. Deze ring wordt gelezen door de krukassensor.
Ik kan me voorstellen dat deze ring er maar op 1 manier erin kan voor het juiste tijdstip. Kan iemand mij vertellen hoe deze ring geplaats dient
te worden.

henkpeters

Geplaatst door henkpeters (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1585) PRO, 4 jaar geleden

Als het goed is past hij ook maar op 1 manier in de houder.

henkpeters (0), 4 jaar geleden

Hallo,
De metalen ring is op iedere stand in de houder te plaatsen. Vandaar dat ik hier de vraag stel. Er staan op de kunstof houder verschillende tekens.

P. Kelder (0) PRO, 4 jaar geleden

Indien de metalen ring uit de flens is geschoten is deze niet meer bruikbaar.
De metalen ring is tijdens de fabricage in de juiste positie gezet en kan later niet hersteld worden.

Grt. Paul

henkpeters (0), 4 jaar geleden

Hallo Paul, dan zullen wij wel geluk gehad hebben. Hebben de ring weer terug geplaats op de staand die wij dachten dat hij stond toen er uit gevallen is.. Alles weer gemonteerd inclusief de bak. Auto gestart en de auto sloeg gelijk aan.
Toen wij gas wilden geven lukte dit niet.
De auto loopt op lpg en op deze brandstof wou hij helemaal niet lopen. Bij onderzoek had ik een los rood kabeltje zien hangen in de lpg kabelboom. Vanochtend maar eens gekeken waar deze naar toe moest. Toen ik de hele kabelboom ontdaan had van de mantel kwam ik ook 2 zwarte kabeltjes tegen. Deze gevolgd en kwam uit bij de massa van de accu.
Toen bleek dat het oogje niet vastzat onder het moertje. Deze aangedraaid en de auto gestart. De auto start perfect, hij loopt weer op lpg en we kunnen weer gewoon vol gas geven. Auto heeft 15 min stationair gelopen daarna 25km gereden. Auto loopt nog steeds perfect en lekt geen olie.
Groet Henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.