346 bezoekers online

Volkswagen Golf IV: probleem na vervangen stuurhuis

Bouwjaar: 2001, Brandstof: benzine, Motorcode: azd

Golf 4 . 1.6 16v uit 2001 .

Tijdens vervangen stuurhuis moest ik de drie 13mm bouten losdraaien waarmee de schakel stangen aan het stuurhuis vast zitten.

Vanwege de krappe ruimte de auto in zijn versnelling gezet, alleen wanneer ik nu alles terug monteer zit mijn schakelpook vast.

Moet ik nu handmatig proberen de bak in zijn vrij te krijgen?
de knijpklem heb ik niet losgehad.

Hoor graag jullie tips!

[url=https://ibb.co/PcGz4k3][img]https://i.ibb.co/PcGz4k3/20190529-164113...[/img][/url] [url=https://ibb.co/XL0cbgV][img]https://i.ibb.co/XL0cbgV/20190529-163515...[/img][/url] [url=https://ibb.co/hcC8Vwb][img]https://i.ibb.co/hcC8Vwb/20190529-163507...[/img][/url] [url=https://ibb.co/02PCtDG][img]https://i.ibb.co/02PCtDG/20190529-163453...[/img][/url]

Kevin28

Geplaatst door Kevin28 , lid sinds 2 jaar geleden

12 Reacties

0

kaleido 1, 10 maanden geleden

Er zal toch iets verdraaid zitten of niet juist gemonteerd , maak de beugel los en zet de bak in zijn vrij met de hand , zet de pook in de juiste stand , hiervoor zit onder de hoes een blokkeer mogelijkheid , 2 oogjes waar je een boortje bv. doorheen kunt doen , dan zou alles zonder problemen op de juiste stand moeten staan.

0

Kevin28, 10 maanden geleden

Zal er vandaag nog eens een blik op werpen, en misschien dat ik de versnellingsbak met de hand in zijn vrij kan krijgen

[url=https://ibb.co/XL2MmYY][img]https://i.ibb.co/XL2MmYY/20190530-113720...[/img][/url]

Denk wanneer het hendeltje bij de dunne pijl weer recht staat hij in zijn vrij staat .

maar weet ik niet zeker

Ben huiverig dat ik straks nog meer sloop :LOL:

0

kaleido 1, 9 maanden geleden

Dat zal wel meevallen.

0

kaleido 1, 9 maanden geleden

En kun je al schakelen?

0

Kevin28, 9 maanden geleden

Schakelen is weer opgelost, geleiderrol van de omkeeras zat niet goed.

Alles opgelost, dacht ik..

Nu alles weer goed op z.n plek zit en ik de auto wou starten ging dit al moeizaam.

Tijdens montage heb ik kortsluiting gehad in de motorkap

Nu loopt hij enorm beroerd.. zoals op 3 cilinders.

even uitgelezen:

[img]https://i.ibb.co/kMttzzq/20190603-204007...[/img]

na reset verdwijnt de code van de klopsensor. kreeg al eerder een storing op de EGR klep.
inleren gaf me altijd een error .

Via de output test in vagcom kon ik de egr horen klikken. nu doet hij dit niet meer.

Hoe en wat kan ik meten om te kijken wat het probleem is?
Zekeringen boven op de accu zien er alle 3 goed uit.

Twijfel nu of de egr gewoon is overleden of de bedrading ervan naar de ecu

0

Kevin28, 9 maanden geleden

Vandaag nog eens alles bekeken en zekering nummer 29 vervangen. zonder resultaat.

motor schudt heen en weer tijdens stationair lopen maar krijg geen andere foutcodes.

Weet nu even niet waar ik het in moet zoeken.

0

Kevin28, 9 maanden geleden

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

0

kaleido 1, 9 maanden geleden

Waar heb je kortsluiting gehad , in de motorkap zit weinig dat kortsluiting kan maken ?

0

Kevin28, 9 maanden geleden

Draad vanaf de plus van de accu voor bumperlampen kwam tegen het motorblok aan.

vandaag via vagcom gekeken naar cilinder overslagen, Deze blijven staan op 0 .

Merk nu ook dat de output test van de egr niet meer werkt zou een defecte egr dan me probleem zijn?

0

Kevin28, 9 maanden geleden

Inmiddels de auto weer goed aan het lopen, egr schoongemaakt. deze zat compleet vol met troep.

Na reinigen en 4 nieuwe bougies loopt hij weer als voorheen.

Alleen is me het kabeltje van de oliedruk sensor afgebroken van de connector.

hoe los ik dit op?

0

kaleido 1, 9 maanden geleden

Nieuw schuifje/stekkertje er aan maken of is de sensor zelf afgebroken , dan nieuwe sensor plaatsen.

0

Kevin28, 9 maanden geleden

nee het kabeltje van de connector die je op de oliedruk sensor plaatst is los.

sensor zelf is gewoon heel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.