Golf 4 . 1.6 16v uit 2001 .
Tijdens vervangen stuurhuis moest ik de drie 13mm bouten losdraaien waarmee de schakel stangen aan het stuurhuis vast zitten.
Vanwege de krappe ruimte de auto in zijn versnelling gezet, alleen wanneer ik nu alles terug monteer zit mijn schakelpook vast.
Moet ik nu handmatig proberen de bak in zijn vrij te krijgen?
de knijpklem heb ik niet losgehad.
Hoor graag jullie tips!
[url=https://ibb.co/PcGz4k3][img]https://i.ibb.co/PcGz4k3/20190529-164113...[/img][/url] [url=https://ibb.co/XL0cbgV][img]https://i.ibb.co/XL0cbgV/20190529-163515...[/img][/url] [url=https://ibb.co/hcC8Vwb][img]https://i.ibb.co/hcC8Vwb/20190529-163507...[/img][/url] [url=https://ibb.co/02PCtDG][img]https://i.ibb.co/02PCtDG/20190529-163453...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zal toch iets verdraaid zitten of niet juist gemonteerd , maak de beugel los en zet de bak in zijn vrij met de hand , zet de pook in de juiste stand , hiervoor zit onder de hoes een blokkeer mogelijkheid , 2 oogjes waar je een boortje bv. doorheen kunt doen , dan zou alles zonder problemen op de juiste stand moeten staan.
Zal er vandaag nog eens een blik op werpen, en misschien dat ik de versnellingsbak met de hand in zijn vrij kan krijgen
[url=https://ibb.co/XL2MmYY][img]https://i.ibb.co/XL2MmYY/20190530-113720...[/img][/url]
Denk wanneer het hendeltje bij de dunne pijl weer recht staat hij in zijn vrij staat .
maar weet ik niet zeker
Ben huiverig dat ik straks nog meer sloop :LOL:
5 jaar
Dat zal wel meevallen.
En kun je al schakelen?
Schakelen is weer opgelost, geleiderrol van de omkeeras zat niet goed.
Alles opgelost, dacht ik..
Nu alles weer goed op z.n plek zit en ik de auto wou starten ging dit al moeizaam.
Tijdens montage heb ik kortsluiting gehad in de motorkap
Nu loopt hij enorm beroerd.. zoals op 3 cilinders.
even uitgelezen:
[img]https://i.ibb.co/kMttzzq/20190603-204007...[/img]
na reset verdwijnt de code van de klopsensor. kreeg al eerder een storing op de EGR klep.
inleren gaf me altijd een error .
Via de output test in vagcom kon ik de egr horen klikken. nu doet hij dit niet meer.
Hoe en wat kan ik meten om te kijken wat het probleem is?
Zekeringen boven op de accu zien er alle 3 goed uit.
Twijfel nu of de egr gewoon is overleden of de bedrading ervan naar de ecu
5 jaar
Vandaag nog eens alles bekeken en zekering nummer 29 vervangen. zonder resultaat.
motor schudt heen en weer tijdens stationair lopen maar krijg geen andere foutcodes.
Weet nu even niet waar ik het in moet zoeken.
5 jaar
iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
5 jaar
Waar heb je kortsluiting gehad , in de motorkap zit weinig dat kortsluiting kan maken ?
Draad vanaf de plus van de accu voor bumperlampen kwam tegen het motorblok aan.
vandaag via vagcom gekeken naar cilinder overslagen, Deze blijven staan op 0 .
Merk nu ook dat de output test van de egr niet meer werkt zou een defecte egr dan me probleem zijn?
5 jaar
Inmiddels de auto weer goed aan het lopen, egr schoongemaakt. deze zat compleet vol met troep.
Na reinigen en 4 nieuwe bougies loopt hij weer als voorheen.
Alleen is me het kabeltje van de oliedruk sensor afgebroken van de connector.
hoe los ik dit op?
5 jaar
Nieuw schuifje/stekkertje er aan maken of is de sensor zelf afgebroken , dan nieuwe sensor plaatsen.
nee het kabeltje van de connector die je op de oliedruk sensor plaatst is los.
sensor zelf is gewoon heel.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar