Volkswagen Golf III : Olielampje brandt bij warme motor stationair draaien

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Dag allen,

Ik heb veel problemen met olielampjes nagelezen, maar heb er eigenlijk geen gezien waarbij het olielampje alleen knippert bij stationair draaiende motor.

Mijn probleem is namelijk, dat na ritten van ongeveer 15 minuten, de motor warm wordt (90 graden ongeveer), en wanneer je geen gas geeft of bij een stoplicht staat, het olielampje gaat knipperen. Rijd je weg, en geef je dus gewoon gas, gaat het olielampje weer uit.

Het oliepeil is prima, er is ook voldoende koelvloeistof.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

bijkomende problemen die van invloed zouden kunnen zijn:
- snelheidsmeter werkt af en toe niet wanneer de motor koud is
- de blazer (ventilatie) doet het niet meer, toen we hem kochten deden standjes 2 en 4 het redelijk, nu doet hij helemaal niets meer behalve op standje 0 nog wat hete lucht van de motor afgeven...

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input, met vriendelijke groet,
Rik Derksen

rikislief

Geplaatst door rikislief (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het kan de oliedruksensor zijn,maar als ik het zo lees lijkt het alsof de oliedruk bij warme motor wat aan de lage kant is..

Wat is de motorcode ? lijkt me sterk dat dit een 1.2 is,volgens mij dan min een 1400 ?

De snelheidsmeter kan ook een slecht signaal van de sensor krijgen op de bak..

En dat de blazer niet meer werkt ? controleer eerst de zekering eens,is deze nog heel,kijk dan eens naar de kachelweerstand.

Gr Stefan

rikislief (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,

bedankt voor je snelle antwoord! het is inderdaad een 1400 motor :D foutje mijnerzijds ;) onze vorige auto's hadden altijd kleinere motoren, vandaar de verwarring :D

ik ga de auto maandag wegbrengen, dus dan kan ik in ieder geval jouw suggesties aan de monteur meegeven, ik hoopte al dat mensen niet zouden zeggen dat het de koppakking is, want dat schijnt een duur grapje te zijn...

groeten rik

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hou ons even op de hoogte rik..ben benieuwt wat het probleem nu was.

En als je ook eens wat aan de koppakking hebt,vallen de kosten ook nog wel mee,het is een vrij eenvoudige motor,het werk valt dan ook wel mee,en de kosten uiteraard dan ook,in vergelijking met andere auto's/motoren.

Gr Stefan

rikislief (0), 14 jaar geleden

will do!

Hans 8 (0), 14 jaar geleden

Ik zou de dynamo eens door laten meten komt vaker voor dat er een sluiting in de dynamo zit en in combinatie hiervan gaat het olielampje branden, heb ik zelf gehad met een golf 1.9 TD van 1992 alles laten controleren oliedruk oliepomp koppakking en uiteidelijk was het een regelaar van de dynamo dus kijk uit voordat je grote kosten gaat maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.