Ola,
Eergisteren reed ik over de A9 bij Amstelveen en begon mijn Golf III (AEA Bwjr 1995) te schokken en te stoten en hield er langzaam mee op. Na Routemobiel gebeld te hebben en 15 minuten te hebben gewacht startte hij weer. Op advies van de Routemobiel mijnheer weer verder gereden maar na 3 kilometer viel de motor helemaal uit zonder te schokken, wel startte hij meteen weer. 4 kilometer verder hield ie het weer voor gezien en startte hij helemaal niet meer.
Weggesleept en aangekomen bij de bergingscentrale vastgesteld dat ik geen vonk op mijn bougie kreeg. Toen hebben ze er een andere bobine tussengezet, waarna hij weer startte. Ook met mijn eigen bobine (zit een nieuwe in sinds anderhalf jaar) liep hij weer. De monteur aldaar vermoedde dat het de hall-gever wel eens kon zijn.
In het verleden heb ik aardig wat problemen met deze golf gehad die steeds uitviel na ongeveer 8 km rijden. Ik heb toen de bobine en wat relais vervangen waarna het een jaartje goed is gegaan. Het enigste wat nog wel eens voor kwam is dat ie na een heel klein stukje rijden (1km) niet wou starten, moest dan even wachten en had dan de rest van de dag geen problemen meer.
Kom net terug uit Zuid-Frankrijk en op de weg terug viel het mij al op dat de auto af en toe "hikte" dus echt heel korstondig inhield op de snelweg.
Vanmiddag wordt de auto bij mij thuis neergezet en maadgaochtend gaat ie naar de garage. Ik heb al verteld dat ze denken dat het de hall-gever is maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Vraag is natuurlijk wat nog meer dit soort problemen zou kunnen veroorzaken?
Auto staat inmiddels weer voor de deur, ff starten meteen aanslaan. Loopt keurig mooi, als een zonnetje. 15 minuten laten draaien, uitgezet en weer proberen te starten. Toerenteller ging even alle kanten op zelfs voordat ik de motor startte. Daarna bleef bij het starten de toerenteller alle kanten opslaan en merkte ik dat ie wel af en toe een milliseconde pakte maar aanslaan ho maar.
Waar kan dit op duiden, krukassensor ivm het "jumpen'' van de toerenteller?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Bas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stuurstroomrelais voor je ECU, alle connectoren controleren op corrosie, iemand je ECU laten uitlezen op storingen.
contactblok achter je sleutel controleren en als je een transponder in je sleutel heb kan het ook nog de leesring rondom je
contactslot zijn.
hallsensor kun je uitlezen met draaiende motor, daarna resetten en ff weer rondje rijden (als dat lukt)
hallsensor is 00515 en komt altijd voor als de motor NIET draait
Waarschijnlijk toch je hall sensor die deze problemen veroorzaakt.
Gr Stefan
15 jaar
Heb je ook een idee wat zo'n hall-sensor kost en of dat vaak voorkomt bij dit type auto??
iig bedankt voor het meedenken.
15 jaar
Hallgevertje kost tussen de 50 en 60 euro.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar