Mijn oliepomp lekt bij de pakking, maar moet echt de complete carterpan ervanaf en bij sommige types de versnellingsbak? Is de pomp niet gewoon los te halen en ertussen uit te wringen of zit hij van binnen nog vast aan een buis of iets dergelijks?
Zie foto 2 waar de pijl staat. Zit deze aan de pomp vast?
http://imageshack.us/photo/my-images/802...
http://imageshack.us/photo/my-images/268...
Hij lekt precies achter de rol waar de distributieriem overheen loopt. Het vreemde is dat als ik de rol met m10 vastzet trekt de rol niet krom, maar het laatste deel in het blok is m6. Is hier een speciale bout voor nodig soms die van m10 naar m6 overloopt? Zie plaatje 2 nummer 2. Deze rol bedoel ik.
Graag advies.
Alvast bedankt.
Mvg,
Daniel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat carter moet er onderuit . Die oudere types hadden een papieren pakking en door druk en wrijving scheurt die .De nieuwe is van staalplaat.
De moeilijkheid zijn die boutjes bij het vliegwiel met een lange inbus 5mm . Kortom een heerlijk klusje om tot rust te komen. Groeten.
Moet dan ook de versnellingsbak ervanaf? Ik heb een 92er met motorcode AAB en bakcode AYF.
13 jaar
Vliegwiel heeft een stel uitsparingen om bij die 2 boutjes te kunnen komen . Krukas zolang draaien zodat je ze beide op zijn plaats hebt. Laat de boutjes bij montage niet van je sleutel vallen, Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar