Volkswagen Transporter: Inhouden bij 100 km/ph

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 16 td

Hallo, Klant brengt een transporter T3 16 TD, de auto loopt niet na wat zoeken 4 nozzels vervangen, Distributie riem, en pomp op tijd gezet.
Zo ver alles oke de boel ontlucht aan gesleept, auto slaat aan loopt en start goed.

Nu komt het probleem ik heb met de auto proef gereden geen probleem.
De klant neemt de auto mee en komt na een week terug. De auto houd in bij ongeveer 100 km/ph als hij 80 blijft rijden is er niets aan de hand.
Het een en ander gekontroleert, en het eerste wat ik controleerde was de brandstof filter deze zat maar half vol, deze hebben we ontlucht. verder kon ik niet veel ondekken.
Hij gaat rijden maar het probleem blijft zich voor doen.
Nu ben ik verder gaan zoeken, en blijkt er een terug slag klepje in de brand stof leiding te zitten, deze er tussen uit gehaald om te kijken of deze nog goed werkt.
Ik schroef het klepje open en wat blijkt het ding zit helemaal verstopt, (ha ha gevonden) dacht ik. niets is minderwaar, na het plaatsen van een nieuwe terug slag klep weer gaan rijden zelfde probleem. Rijden kan je zo veel als je wil maar als je rond de 100 km/ph komt dan gaat hij inhouden, en zwart roken, als ik dan de koppeling intrap en de motor +- 15 sec stationair laat lopen, dan de koppeling op laat komen en weer gas geef dan gaat hij weer goed tot dat ik weer rond de 100 kom.
Blijf ik zachter rijden geen probleem.
Nu heb ik vandaag de brandstof tank er onderuit gehaald om te kijken of ik daar iets aan kan zien. Niet gevonden op een paar slechte ontluchtings slangen
deze heb ik allemaal vervangen, alle leidingen incl ontluchtingen door geblazen maar het probleem blijft.

Mijn twijfel ligt nu eigenlijk bij de opvoerpomp van de brandstof pomp, heeft iemand dit al eens gehad en een idee wat dit zou kunnen zijn.

al vast bedankt voor de input.

vibbetje

Geplaatst door vibbetje (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

bertus9074 (0) PRO, 12 jaar geleden

denk niet alleen aan de brandstoftoevoer, al eens aan de luchttoevoer gedacht?
komt de motor onbelast wel aan zijn max. toerental?
Heeft rijwind en belasting invloed?
Kijk eens naar de inlaatpijpen cq. slangen.
ik had laatst een peugeot waarvan de turboslang een losse binnenvoering had en bij belasting dichtsloeg met resultaat inhouden en roken
het is maar een idee!

Succes

gr. bert

vibbetje (0) PRO, 12 jaar geleden

Hallo Bert, bedankt voor de tip. probleem is opgelost de inlaatslang van de lucht filter lag op de slang die naar de turbo gaat waardoor deze onder het rijden toevallig bij +-100km/ph tegen de turbo slang werd gezogen waardoor hij geen lucht meer kreeg.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Bert, welkom op het forum
gr marcel9519

bertus9074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoi Marcel.

Leuk forum had ik veel eerder op moeten aanmelden.
Goed om bij te blijven

gr bert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.