Goedemiddag allen,
Korte samenvatting van wat er nu aan de hand is
8 November Golf 7 1.2 Tsi 2013 gekocht bij de dealer
1e eigenaar dealer onderhouden 150.000 kmstand
Extra garantiepakket van 6 maanden erbij gekocht t.w.v bijna 1000€.
Kleine 10 dagen verder en bijna 1000 km gereden komt de melding Oliepeil controleren. Uren later ff de olie peilen en olie stond op minimaal.
Conclusie 1 liter olie bij bijna 1000 km.
Ondertussen gebeld langs gereden om een afspraak in te plannen.
1,5 week later en bij de dealer aangekomen en bijna 800 km weer gereden Oliepeil controleren.
Auto 2 dagen laten staan waarbij ze wel de probleem hadden gevonden werd mij telefonisch vertelt motor flushen.
1 dag later een telefoontje gekregen motor flushen heeft niet geholpen.
Kom de auto maar ophalen dan maken we weer een vervolgafspraak.
Ik wou de auto eigenlijk niet ophalen omdat er natuurlijk een probleem is en ik maar ermee moet rijden want er zit weer een liter olie bij. Maar mijn gevoel zegt hoe meer ik ga rijden des te schadelijker het misschien is.
1. Probleem olieverbruik was er natuurlijk al sinds dag 1. Geluk bij ongeluk dat ik binnen een korte tijd wat kilometers had afgelegd en daardoor de probleem snel omhoog kwam.
2. Is het niet zo als ik de auto bij de dealer achterlaat met een probleem als olieverbruik dat de dealer de auto houd totdat ze het hebben opgelost? Meegeven lost voor niemand wat op en kost tijd
3. 6 maanden garantie erbij gekocht maar de maanden vliegen nu snel voorbij en dit lijkt mij geen kleine probleem. Hoe te handelen daarover?
4. Ik heb er weinig vertrouwen meer in maar wil de dealer natuurlijk wel de gelegenheid geven om het te repareren. Hoe moet ik daarmee omgaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je het probleem (schriftelijk) binnen de garantie-termijn gemeld hebt, dan is en blijft het garantie.
Het is niet jouw probleem als het probleem niet binnen de garantie-termijn wordt opgelost.
Daar komen je wettelijke rechten nog bij. Ook als er na die 6 maanden een probleem is kan dat onder die "garantie" vallen, als je kunt aantonen dat het er bij aankoop al in zat. Lijkt me hier geen probleem.
Alles is tot nu toe mondeling verlopen. In goede vertrouwen natuurlijk. Maar ik heb ondanks dat ik er nog positief in sta geen vertrouwen erin omdat als je na 2 dagen het probleem niet heb kunnen oplossen, en ik lees natuurlijke alle verhalen op het internet. Zuigers olieschraapveren, motorrevisie etc. Ik zie bedragen voorbij komen vanaf 3750€.
4 jaar
Wel, wat let je. Stuur een email met je klacht en hoe je het opgelost wenst te zien.
Binnen welke termijn bijvoorbeeld. En dat je vindt dat je recht hebt op een gratis leenauto.
De wet stelt namelijk dat de reparatie zonder overlast voor de klant wordt verricht.
Ik zou hem terug brengen en geld terug vragen .Is een verborgen gebrek.Dit soort situaties leiden meestal tot een eindeloos heen weer verhaal .
Ferry
4 jaar
Als ik mij niet vergis, is dit een bekend probleem bij VAG-auto's met TSI engines.
Ik zou ook de auto terugbrengen en geld terugvragen.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar