343 bezoekers online

Volkswagen GOLF 2013: 1.2 TSI

Bouwjaar: 2013

Goedemorgen,
Sinds 3 weken in bezit van een Golf 7 1.2 Tsi en je kan het al raden, in 3 weken al wat problemen.
Bij dealer gekocht en is dealer onderhouden
6 maanden garantie erbij gekocht. Bij aflevering onderhoudsbeurt uitgevoerd
Van de 1e eigenaar kmstand 151.000 momenteel bij aankoop 149.000.

1. Sinds afgelopen zaterdag melding Oliepeil controleren. Auto stilgezet ff laten afkoelen olie gepeild en tussen min en max was het goed.
Melding was ook weg.
Gister weer een stuk wezen rijden en weer Oliepeil controleren. Auto deze keer goed laten afkoelen en ja hoor olie stond net op de min.
Ik weet zeker dat ik bij de 1e keer peilen de auto dus nog niet goed had laten afkoelen. Dealer gebeld en die zei kom maar langs zodra je tijd heb maar maak je geen zorgen er zit nog genoeg olie in de motorblok.

2. Auto blaast geen warme lucht naar binnen. Airco werkt ijskoud alleen of je nou op 23 graden of 30 graden zet het voelt koud aan.

3. Als ik over drempels rij hoor je de hele onderstel kraken alsof. Niet echt comfortabel voor een auto uit 2013
4. Dashboardkastje kraakt ook hard

5. Licht en regensensor. Lichtsensor staat op auto maar denkt de hele dag dat het al avond is en blijft maar eigenlijk op 1 stand aan dimlicht.Regensensor zet ik op de stand interval maar er gebeurd totaal niks.

Dit was het wel zo’n beetje in 3 weken na aankoop

Golf015

Geplaatst door Golf015 , lid sinds 7 maanden geleden

9 Reacties

P. Kelder PRO, 7 maanden geleden

Zelf niet gaan sleutelen gezien de auto nog onder garantie is.
Zet al je klachten en bevindingen op papier en overhandig dit aan de dealer.
Heb er vertrouwen in dat het goed komt, meer kun je op dit moment niet doen.

Grt.. Paul

Golf015, 7 maanden geleden

Beste Paul, ik lees wel veel klachten over de zuigerveren etc als het gaat over de olieverbruik. Ik hoop dat de dealer iets daaraan gaat doen ipv het gaan bijvullen en dat ik de volgende maand of over 6 maanden als de garantie verlopen is met het probleem zit. Zelf sleutel ik niet vandaar ook dat ik bij de dealer heb gekocht. Maar 1 liter op net geen 2000 km daar moet wel iets aan de hand zijn?

P. Kelder PRO, 7 maanden geleden

Ik vind het olieverbruik ook fors maar men vind 1ltr olie op 1000km toelaatbaar. Voor wie dit toelaatbaar is laat ik dan maar in het midden maar ik vind het persoonlijk te hoog. Indien je de klachten binnen garantietermijn meld (doe dit wel schriftelijk bijv. per mail) dan heeft de garantie een opschortende werking mochten de klachten niet zijn opgelost binnen die 6 maanden. Dus wel schriftelijk melden anders heb je geen bewijs......

Grt. Paul

Golf015, 7 maanden geleden

Bedankt voor je tips! Onacceptabel 1 liter per 1000 km. Ik dacht juist dat vele problemen waren verholpen met de Golf 7. Nou heb ik gelezen dat de zuigers en schraapveren ? zouden moeten vervangen worden en dan lost de olieverbruik wel op. Tfsi motoren hadden deze problemen al jaren geleden maar de Tsi ook nog.

Golf015, 7 maanden geleden

+- 1800 km en 3 weken verder zie foto
Onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij aflevering

Golf015, 7 maanden geleden

Foto

P. Kelder PRO, 7 maanden geleden

De fotos zijn zover niet zichtbaar....

Problemcar Hulplijn PRO, 5 maanden geleden

Beste topicstarter, fijn dat u gebruik heeft gemaakt van ons forum. Heeft u de oplossing inmiddels gevonden? Dan stellen we het op prijs als u dit terugkoppelt in dit topic.

Mvg,
De Problemcar Hulplijn

Beste antwoord, geplaatst door Golf015, 2 maanden geleden

Hierbij een update aangezien het 4 maanden geleden is.
Ik zal het als een leek proberen uit te leggen

1. Probleem extreem olieverbruik : De zuigerveren wat in dit type motorblok zitten zijn het probleem. Het verbruik van de motor, de emissie/uitstoot, zo laag mogelijk te maken. Een zuinige motor verkoopt goed, is goed voor het milieu en valt in een gunstige bijtellingsregeling.
Het is een beetje 50/50 deal. De ene Golf heeft het wel de andere Golf weer niet. Collega rijdt al 5 jaar hetzelfde type met hetzelfde motorblok en nog nooit gehad dat de auto olie ging verbruiken.
Oplossing is andere zuigerveren laten monteren. Kosten +- 3000 euro.

Omdat ik naast de standaard Bovag Garantie nog een extra garantie pakket erbij had gekocht t.w.v 800 euro
is er naar een andere oplossing gezocht.
In de auto zit nu een motorblok met een kmstand van 50.000.
Tot nu toe 7000 km gereden en regelmatig de olie gepeild en tot mijn verbazing toe is de oliepeilstok nog steeds op de maximum.
Hoelang dit nog goed zal gaan mag Joost weten maar ik ga ervan uit dat het deze keer wel goed zit.
Op internet lees je dat het na 100.000 km pas zichtbaar zal zijn wat de olie gaat doen.

2.
Auto blaast geen warme lucht. : Dat lag aan de kachel en kachelleidingen. Dat is vervangen en de auto wordt binnen no time warm.

3. Krakend onderstel : Daar staat er ook genoeg over op het internet. Draagarmrubbers, stabilisatorstang, schokbrekers/dempers. Bij mij was het de schokbrekers.

4.Dashboardkastje kraakt : Dashboardkastje eruit monteren en weer erin en voila opgelost.

5.Licht en regensensor werkte niet optimaal: De sensoren wat in de voorruit zit waren ontregeld. Daarnaast zat er ook wat kleine sterretjes in de voorruit en de oplossing was nieuwe voorruit, nieuwe sensoren. Nu werkt het prima.

Al bij al kost het wat meer bij de dealer en toch maar een extra pakket erbij gekocht en uiteindelijk zie je wat je ervoor terugkrijgt zodra er problemen onstaan.
Dealer heeft het ook netjes opgelost altijd kosteloos een gloednieuwe vervangend vervoer meegekregen.

Natuurlijk had ik voor het budget wat ik had uitgegeven een wat vollere of dikkere Golf voor kunnen terugkrijgen bij een handelaar of een garage die niet bij de Bovag is aangesloten, maar dan kan je zelf wel uitrekenen als ik al deze problemen had gehad wat ik binnen een korte tijd aan reparaties had moeten uitgeven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.