Volkswagen Golf 1985: Ombouw Golf 2 1985 1.3 naar 1.6 Diesel remprobleem

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: JP

Ik heb in mijn Golf 2 1.6 automaat op benzine een 1.6 Diesel handgeschakeld gezet. Dit is allemaal klaar. Alleen nu blokkeren mijn remmen.

Het remsysteem is van de 1.6 automaat op benzine en de hoofdremcylinder is lek(daar gaat hij niet van blokkeren) Je hebt de remtrommels in 7 inch en 9 inch. Er zit nu een 9 inch op. Alle eerdere modellen golf 2 diesel zijn uitgerust met een 7 inch en de latere modellen(1990) komen voor met 7 en 9 inch.

Ik wil mijn remtrommel in zijn geheel vervangen omdat hij lek is en ik nog een aantal van die dingen heb liggen. Ik vraag me af kan ik er nu een 7 inch opzetten ipv de 9inch en dan is het blokkeren van de remmen ook direct verholpen? M.a.w. is de diameter van de gebruikte trommel afgestemd op het aanwezige remsysteem of is die juist afgestemd op de vacuumpomp op het blok?

AlexDSL

Geplaatst door AlexDSL (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Als zet je die 9 inch erop, dan nog mag hij niet blokkeren..ik neem aan dat je de rembekrachtiger bedoelt met trommel ? Zelfs zonder vacuum remt hij gewoon, alleen is het pedaal dan hard, maar blokkeren doet hij niet.

Wat blokkeerd er precies ? Alle remmen ?

En als je al zegt dat je hoofdremcilinder lekt, begin dan eerst eens om deze te vernieuwen, dan zal je probleem wel verholpen zijn.

Maak het niet zo ingewikkeld voor jezelf..

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Rembekrachtiger inderdaad.

Het zijn de voorwielen die blokkeren.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ik denk toch dat je het in de hoofdremcilinder moet zoeken..




(het is hier geen marktplaats Stefan)

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Ik heb de hoofd remcilinder al vervangen.

Ik heb nu dezelfde rembekrachtiger terug geplaatst en nu lijkt het of de stang die er achter uit steekt te kort is. Het pedaal komt niet meer tegen de remlicht schakelaar aan. Hoe kan dat nou weer. Heb me helemaal het lam lazarus gezocht of er iets aan die pedalen te verstellen is maar dat is niet het geval voor zover ik heb kunnen zien.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Nee dat mag niet, er is ook niks aan te stellen, volgens mij heb je nu een verkeerde erop zitten ( verkeerde combinatie )

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Nee hoor ik heb die er op zat er weer opgezet en dan zit de hoofdremcilinder nog niet eens er op geschroefd. Met de hoofdremcilinder er wel op is die nog tekort en met de remcilinder die er op zat er op geschroefd past die ook niet. Steeds hetzelfde probleem pedaal komt niet tegen de remlicht schakelaar. Heb inmiddels van alles geprobeerd komt gewoon niet uit op de e.o.a. manier.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dan zou je haast zeggen dat je rembekrachtiger kapot is, gezien het pedaal half stok hangt..

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Allemaal? Ik heb nog 5 van die dingen liggen, inclusief die gene die er op zat is zes stuks. Ik heb ze er allemaal even opgehad en ze doen het allemaal. Het pedaal komt niet bij de remlicht schakelaar. Scheelt overigens maar een paar mm.

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

De remlichtschakelaar kun je uittrekken (verstellen).

En ik denk dat je een vacuum probleem hebt omdat op een diesel een andere vacuumpomp zit.

Gr. Harry

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor de tip, heb nu een langere schakelaar. Met de andere opmerking(hele goeie) komen we weer terug op mijn eerste vraag.

De rembekrachtiger(9 inch) die in de wagen zit heeft samengewerkt met een EZ motor. 1.6 8v op benzine. Dus je hebt dan een andere vacuumpomp of vacuum vanaf het uitlaat spruitstuk komt ook voor naar ik meen. De meeste dieseltjes hebben een kleine rembekrachtiger(7 inch). Moet ik nu de 9 inch er op houden omdat die bij het remsysteem hoort. Of moet ik nu de 7 inch er op zetten omdat die bij de vacuumpomp hoort?

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Volgens mij hebben de 1.6 diesel's een aparte vacuumpomp voor de bekrachteging dus zul je denk ik ook de bekachtiger van de diesel moeten monteren, hier zal wel een ander membraam in zitten.

De klauwen e.d. zullen wel gelijk zijn.

Gr. Harry

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Het vacuum wat een pompje maakt is lager dan het vacuum van een benzinemotor inlaat. Meet het eens als je kunt 0,1 Bar is normaal en bij benzine +- 0.3 Bar. Maar wat is er tegen hoge remhulp? Als de rem achter eerst blokkeert heb je een probleem ,nu niet. Groeten.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

De vacuumpomp bij de diesel zit op de plaats waar een benzine motor de ontsteking heeft zitten..

Dat al je dingen kapot zijn lijkt me ook sterk..

Misschien toch een montage fout dan..Kan toch bijna niet anders..

Ook de grote rembekrachtiger hoort gewoon normaal te werken..

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij passat's vanaf bj.97 is het zo als de bekrachtiger water heeft opgezogen uit de paravan gaan ze ook op de rem staan, wellicht is er veel remvloeistof in jou bekrachtiger gelekt met het zelfde efect.

Gr. Harry

AlexDSL (0), 13 jaar geleden

Het probleem is opgelost. De rembekrachtiger is vervangen evenals de hoofd remcilinder. De remmen blokkeren niet meer en hij remt heel er goed nu. Ik heb een 7 inch rembekrachtiger ipv 9inch geplaatst en nu blokeerd hij niet meer. Of het nu aan het formaat heeft gelegen van de rembekrachtiger weet ik niet zeker. Ik heb nog wel kunnen vinden dat er verschil zit tussen een rembekrachtiger voor handgeschakelde bak en voor een automaat bak. Ik heb een rembekrachtiger genomen voor een handgeschakelde bak. Of het nu aan het formaat lag of aan het feit dat die voor een automaat anders zijn durf ik niet zeggen.

voor als iemand anders ooit ook een dergelijk probleem heeft:

7 inch rembekrachtiger: onderdeel nummer voor een handgeschakelde bak bij motoren van 1liter tot 1,6 liter(benzine en diesel)
(nieuw nummer) 191 612 107 -> (oud onderdeel nummer) 191 612 105

En nog bedankt voor de reacties allemaal!

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Kijk, toch mooi om te horen dat alles weer goed werkt..

Op naar hetvolgende project!

Gr Stefan

berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden

Super opgelost.

Gr. Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.