Volkswagen Golf II : Stationair stotteren/schokken

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hallo,

ik heb zojuist bij mijn GTI uit '85 het volgende probleem. Als ik hem start dan loopt hij soms wel mooi stationair maar soms begint hij te schokken en te stotteren en vallen de toeren terug naar ongeveer 500 toeren ipv rond de 800/900. Als ik licht gas bij geef naar ongeveer 1000 toeren loopt de motor weer als een zonnetje maar zodra ik het gas weer loslaat begint het bokken weer?!

Iemand die mij kan vertellen in welke richting ik moet zoeken?

Alvast bedankt,

Groeten Robert

Bumper83

Geplaatst door Bumper83 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

dop27 (0) PRO, 13 jaar geleden

wat is het motornummer?en wat voor een injectiesysteem zit erop?

Bumper83 (0), 13 jaar geleden

Hoi dop27,

het motornummer is EV en er zit een K-Jetronic 8klepper inspuiting op.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Robert,

Wat is de staat van de bougies ? en kabels ?

Sproei anders de bougiekabels en bobine eens nat als de motor loopt, gebeurt er nu iets ?

Doet hij dat ook tijdens het rijden of enkel met stationair lopen ?

Gr Stefan

Bumper83 (0), 13 jaar geleden

Stefan,

bougies zouden nu onderhand al wel eens aan vervanging toe zijn, heb helaas nog geen tijd kunnen vinden om ze te controleren. Kabels zien er op het oog nog prima uit.

Natsproeien met water, neem aan met een plantenspuit ofzo?!

Tijdens het rijden komt het in die zin ook voor als ik weer moet stoppen voor stoplicht o.i.d. dan begint de motor weer te bokken zodra ik mn gas loslaat... klein beetje gas bij en het is weer verdwenen... maar feitelijk doet het bokken van de motor zich alleen voor als hij stationair moet draaien.

dop27 (0) PRO, 13 jaar geleden

deze motoren zijn erg gevoelig voor valse lucht ga elk slangetje goed bekijken voor je vanalles op de gok \vervangt binnen in het inlaatspruitstuk zit een tule van kunststof deze gaan ook graag stukop deachterkant van de motor zit een extra luchtschuif ook die slangen gaan wel eens stuk,suc6

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ja inderdaad met een plantenspuit bv..Je mag dan geen vonken zien en de motor mag niet afslaan uiteraard, anders die delen vervangen..

Heb je geen geluids fragment die je op youtube kan plaatsen o.i.d. ?

Bumper83 (0), 13 jaar geleden

ik zal als ik tijd heb eerst een die slangen nalopen en de motor ff water geven, mocht dat geen effect hebben dan zal ik wel ff een opname maken, in ieder geval al bedankt voor deze (mogelijke) oplossingen

goeiemichiel (0), 12 jaar geleden

Hallo Stefan84 en Bumper83,

Hoe is dit verder afgelopen...?
Ik heb namelijk een Jetta GT uit '85 die stationair >400 RPM loopt (bokkerig dus).
Alleen als deze wearm is, loopt ze 1600 RPM..

Jetta is niet gevoelig voor vocht en remreiniger (testen van lekkage bij aanzuigende lucht)
Verder zijn bougies, verdeelkap en rotor nieuw, kabels goed, compressie is getest (maar 140k gelopen)
ook heb ik luchtweger en spinnekop van andere 1.8i tijdelijk overgezet, maar geen verschil.

Bij voorbaat dank voor het meedenken,

Bumper83 (0), 12 jaar geleden

Michiel,

ik ben vergeten de oorzaak te posten, maar ik heb het uiteindelijk gevonden. Het bleek namelijk een loshangend slangetje te zijn naar de stationair regelklep (zit bij mij links naast inlaatlucht kanaal na weger) klein blokje met 2 slangetjes erop. Deze bleek dus los te hangen, slang er weer opgezet en draaide weer zonder bokken. Dus misschien die klep eens nakijken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.