Ik heb een golf 1.6d waarvan de de dynamo niet laadt heb vandaag de dynamo laten testen bij gespecialiceerd bedrijf maar dynamo is goed , ook heb ik gemeten of de dynamo bekrachtigd word ( Blauwe draadje ) Hier staat ook stroom op .
weet iemand waar ik moet kijken ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klemspanning op accu meten. Accu controleren, dan al lopende de klemspanning meten. Spanning over de accu moet ± 14 zijn.
KLemspanning is gelijk aan de accuspanning en zakt langzaam door stroomverbruikers .accu is goed is getest .spanning is +- 12.4v
ook gaat het accucontrole lampje zwakker branden naarmate ik meer gas geef maar dynamo blijft geen stroom geven
14 jaar
Draad (dikke +) van dynamo naar accu goed? (gaat denk ik naar je startmotor aansluiting)
Massa dynamo goed? (denk het wel maar toch even controleren)
Blauwe draadje los dan acculampje uit?
Oiram
De dikke +kabel is goed
ga morgen even kijken of de massa goed ( Ga hier wel van uit massa kabel naar het blok is goed )
Ga ook het blauwe draadje even loshalen en kijken of het lampje dan uit is
kom hier morgen op terug
14 jaar
En meet dan ook de spanning over de accupolen met draaiende motor.....
vandaag probleem gevonden De dikke pluskabel had een breuk aan de binnenkant ( De buitenkabel was intact ) Nieuwe kabel gemaakt en de accu word weer geladen
nu kwam er nog wel een ander probleem naar voren nl de tankmeter doet het niet meer en de zekeringen zijn allemaal goed . is dit een probleem wat meer voorkomt ??
14 jaar
kijk eens of je tempmeter het nog wel doet. Als je op contact zet branden de lampjes dan wel. michiel..
14 jaar
De temp meter werkt wel naar behoren de lampjes branden ook gewoon als je de auto op contact zet alleen de tankmeter werkt niet
14 jaar
Meet eens of er spanning gaat naar de tankvlotter. Dus stekker er even van de vlotter af trekken en spanning meten. En meet dan ook gelijk even de weerstand van de vlotter. Dus weerstand meten dan een paar liter diesel er in doen en dan nog eens meten als het goed is varieert de weerstand zo niet vlotter defect. michiel..
14 jaar
Je kan de vlotter ook even eruit halen en dan handmatig bewegen en weerstand meten..
Als deze nog werkt, zal de teller waarschijnlijk defect zijn..
Indien er ook problemen met de temp meter zijn, is meestal de spannings stabilisator defect achterop het instrumentenpaneel.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar