close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: Ombouwen naar vast vliegwiel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AGZ, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 110

Beste mensen mijn probleem is als volgt.

Ik heb een golf IV uit 2000 met een 2,3 V5 gekocht waarvan de koppeling kapot was. Aangezien de cilinder lekte heb ik als eerst gekozen om de koppelings cilinder te vervangen en omdat de prijs toch mooi was ook de cilinder onder het pedaal. Deze goed vervangen en ontlucht maar helaas de koppeling kwam niet vrij.

Conclusie bak moest eruit.......
Nu heb ik de bak gedemonteerd en kwam tot de conclusie dat de koppeling helemaal op was en het dubbel massa vliegwiel ook. Dus ik ga kijken wat een set kost en schrik me kapot van de prijs hiervan. Dus beetje research gedaan en hoor ik geruchten over een vast vliegwiel. Dus ik een vliegwiel gekocht van een 2,8 VR6 met de motorcode AAA. Ook hier een passende koppeling bij.
Nu alles weer in elkaar gezet en kwam allemaal mooi overeen. Alleen nu komt het probleem. De koppeling komt net niet vrij genoeg. Als je hem diep in trapt ontgrendeld hij wel deels maar voor 80% zeg maar. En schakeld alleen als je goed gas geeft en hem dan erin duwt. Verder rijd hij perfect. Toen dacht ik Nouja misschien de plaat iets te dik dus zal wel even weekje door rijden nou nee..... dat was t niet. Nu rij ik al 2500 km hiermee scheelt dat ik vaak op de snelweg rij en lang. Maar moet wel eens iets aan gedaan worden.

Iemand idee? Of tips of iets?

Geplaatst door

Baartje (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt mij dat er toch een verkeerde koppeling in zit.
vergelijk de nummers van de koppeling met jou motor code met die van de geen die je nu gemonteerd hebt.
maar ik begrijp niet dat je niet de koppeling met de juiste code besteld hebt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

7 jaar

Hey jan, ik heb de koppeling besteld die bij het vliegwiel hoor dus van een VR6. Op het oog was die het zelfde maar
Misschien Zal er dan iets verschil wezen in dikte? Dat hij dikker is en nooit vrij komt

V5Baartje 0

7 jaar

Je weet wat je gekocht hebt qua specs , vergelijk deze qua maatvoering met wat er in jou auto hoort , ik denk dat je verschillen zult zien.
Je drukgroep zit vermoedelijk verder weg tov je druklager en daardoor komt je koppeling niet goed vrij.

Maar hoe is de tegendruk van het koppelingspedaal? Voel je gelijk al tegendruk bij intrappen of komt dat pas halverwege?
Als je gelijk tegendruk voelt (dus pas dan juist ontlucht) dan ligt het aan de set die je hebt gekocht.

ricky 10
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.