Hallo,
Golf 2, benzine, 1.6ltr,
De motor begon slecht te lopen.
Bij het verlaten van de snelweg schakel ik terug, en valt de motor uit. Van een 3000 toeren.
Na het vervangen van de verdelerkap en rotor was het probleem opgelost.
Een kleine 3000 km later, is de verdelerkap weer ingebrand. En de motor loopt weer onregelmatig.
Ik heb de rotor en kap weer vervangen, en dat is voor nu de oplossing. Het verbruik is toegenomen!
Het volgende heb ik gedaan:
Onsteking tijdstip gecontroleerd, 18gr
Nieuwe bougies, 0,8 mm
Nieuwe rotor en kap.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dat snelle inbranden?
De ontsteking is het type transistor, dus niet electronisch en geen contactpunten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Los hiervan, klopt die 18 gr wel?
Zit de goede bobine er op?
Ik dacht dat het 6 gr moet zijn.
Zit er geen speling op je rotoras ?
Te hoge weerstand bougie kabels bougiedop, normale of ontstoorde rotor.
Ik heb het schriftje erbij gepakt, en hij staat 8gr.
De speling op de rotoras heb gecontroleerd, en is goed.
Zoals ik al zei, de motor loopt nu weer als een zonnetje.
Ik heb deze Golf nu 6jaar, dit inbranden is van het laatste half jaar.
De electrode afstand van de bougies, is toch 0,8 of 0,7mm?
3 jaar
vervang de condensator eens die kan dit veroorzaken.
groetjes jan.
Het is een type transistor ontsteking.
Zit daar een condensator in?
3 jaar
als het echt een een fabrieks ontsteking heeft niet.,
een condensator heb je alleen bij contact punten om .
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar