Hallo Techneuten,
Ik heb een probleem mijn auto:
VW Polo 6N1
Bouwjaar: 1995
Transmissie: Automaat
Brandstof: Benzine
Vermogen: 55KW
Motorcode: AEE
De Polo had de laatste weken af en toe start problemen maar wou uiteindelijk altijd wel starten en eind vorige week wou hij met geen mogelijkheid meer aanslaan, na zoeken bleek dat de bobine geen hoogspanning meer af gaf. De oorzaak hiervan was dat de computer geen pulsen meer kreeg van de hall sensor die in de stroomverdeler ingebouwd zit.
Ik heb toen besloten om een compleet nieuwe behuizing te kopen en daarbij dus ook nieuwe rotor + verdelerkap. En jawel de motor sloeg direct bij de eerste slag al aan
en ik heb hem in eerste instantie op het gehoor afgesteld zodat de motor lekker liep. Dus probleem opgelost, dacht ik.
Tijdens de proefrit begonnen de problemen ineens nadat de motor op bedrijfstemperatuur was.
De auto reageert goed op het accelereren en als ik het gas los laat bij 3000 toeren is er ook nog niks aan de hand, maar zodra bij het uitvieren het toerental rond de 1800 toeren zakt dan valt hij ineens terug tussen 1000 en 1500 toeren en gaat dan vervolgens zelf weer bijregelen tot 2000 toeren en dit blijft een hele tijd in de weer pendelen tussen 1500 en 1800 toeren, de auto rijdt op dat moment dus schokkerig, en na een 20 seconden valt hij weer rustig terug naar stationair toeren tal en blijft constant. Maar zodra ik gas geef en vervolgens weer loslaat gaat hij weer schokken rond de 1800 toeren als ik het gas weer loslaat.
Ook het starten met warme motor geeft een hoog stationair toerental van ongeveer 1500 toeren. Maar zodra de automaat in "D" gezet word krijgt hij dus weerstand en wil soms dan afslaan.
Koude motor geeft totaal geen problemen.
Iemand een idee waar ik het zoeken moet of heeft dit te maken met een slechte afstelling van de ontsteking/stroomverdeler.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
combinatie van van alles.
even laten uitlezen.
opnieuw laten afstellen met de juiste temperatuur.
en de computer laten resetten.
g m
sorry geen temperatuur maar apperatuur
12 jaar
Hallo,
De auto is naar garage geweest en daar kwam naar voren dat er meerdere foutmeldingen opgeslagen waren welke eigenlijk allen het gasklephuis verdacht maakten.
Gasklephuis is dan ook opgestuurd geweest naar een revisie-expert. Nadien alles weer opnieuw ingeregeld en auto zou weer optimaal lopen.
Helaas echter van korte duur want niet veel later weer het probleem dat auto spontaan uitviel tijdens stationair draaien.
Uiteindelijk hiervan het euvel gevonden, er zat namelijk olie (welke uit kapotte stroomverdeler was gelopen) in de connector van de koelvloeistoftemp. sensor.
Nieuwe sensor geplaatst + connector grondig gereinigd. auto loopt weer lekker stationair.
Toerental gaat nu ook niet meer pendelen in elke versnelling maar alleen in de 3e versnelling als ik hem laat uitvieren. Bij 1200 RPM gaat hij spontaan gasgeven tot 1500 toeren en zakt vervolgens weer af en dit pendelen wordt steeds minder tot hij weer stabiel blijft en bij het terugschakelen naar 2 gebeurt het pendelen niet meer.
Ik wil nu eigenlijk het oliepeil van de automatische transmissie nog controleren maar kan alleen een vulopening vinden zonder een peilstokje.
Zit de peilstok ergens verstopt of moet hier een los verkrijgbare peilstokje voor gebruikt worden.
Wie kan mij helpen of heeft misschien nog een ander idee van dit langlopend probleem?
Groeten.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar