Ik zit met het volgende: mijn golf 2 gti (KR) heeft het probleem dat hij stottert/inhoudt bij hogere toeren en wanneer de luchtklep volledig is geopend. De opvoerdruk heb ik gemeten deze is 4 bar. (geen fabr. geg. aanw.) Zelf heb ik het idee dat de vervroeging niet goed werkt, omdat ,wanneer je langzaam gas geeft en het vacuum dus min if meer constant houdt, hij niet gaat stotteren. Soms ploft de uitlaat bij snel gas geven(back-fire??) Is dit op te lossen door een andere type verdeler te monteren, van een peugeot 205 gti bv., want deze zijn voorzien van een vacuum geregelde vervroeging en niet voledig elek.zoals het bij de golf gti het geval is. Of moet ik het zoeken in de inspuiting? Oh ja weet iemand wat het signaal is op de isv connector?? deze heeft 2 draden?!?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is je hall gever niet overleden ?
hebt het gehad bij een KR dat de dynamo niet meer genoeg bij deed laden of in die richting..want als ik het stadslicht aan had staan en de blazer op 2 deed hij dat ook erg,zet ik het licht en de blazer uit,dan kan ik nog wat meer toeren maken voordat hij stotterde..
andere dynamo gemonteerd en probleem opgelost.
misschien dat je hier wat aan hebt.
is dit trouwens ineens gebeurt je probleem ?
Gewoon de stuwklep en conus die op de luchtfilterbak zitten even schoonmaken. Moet brandschoon zijn en 100% vrij door het huis kunnen bewegen. Vervuiling levert jouw probleem op. (het mengesel wordt te arm tijdens acceleratie doordat de stuwklep niet snel genoeg omhoog komt omdat zijn massa is toegenomen door vette kledder of obstructie in de conus)
Let er wel op dat je niets verbuigt, het is een zeer gevoellig apparaat.
Backfire is overigens ploffen door de inlaat. Als je dat met dit type motor hebt knalt de stuwklep achterover en overlijd. Met een beetje geluk spuit de benzine dan uit het luchtfilterhuis.......
Tip is dan ook als je aan het experimenteren bent met ontsteking e.d. om de slangklemmen van de aanzuigbuizen te verwijderen. Dan ploffen die uit elkaar en blijft de stuwklep heel.
Ploffen in de uitlaat is een te arm of te rijk mengsel. Bij beide komt er onverbrande benzine in de uitlaat terrecht die dan alsnog verbrand met het ploffen tot gevolg.
Het probleem is plots onstaan, op de snelweg. Later was de storing weg en kwam ineens weer terug. Nu in het er constand. De luchtweger op het filterhuis is vervangen, dus schoon gemonteerd en alles is gangbaar. Bedankt voor die tip, let er nu zeker op. Loopt de motor wel als de hallgever niet werkt of kan deze een onzuiver signaal geven?
18 jaar
Een hallgever is een halfgeleider, die kunnen half stuk ook. Meestal doen ze het koud dan goed en krijg je warm ellende. Bij twijvel even het signaal op een scoop zetten.... (raak je toch even bij een garage)
Knoeien met ontstekingen van andere auto's zou ik trouwens niet doen. VW heeft niet voor niets voor dit type ontsteking op dit blok gekozen.....
@ harry
is de hallgever ook met een andere apparaat door te meten ?
dan met een scoop ?
18 jaar
Niet als hij half stuk is of een slecht signaal geeft.
Toevallig werk ik in een garage dus ga morgen meteen aan de slag:)
18 jaar
Probleem zat hem in de brandstof pomp, deze gaf niet voldoende bij vollast
Pomp vervangen probleem weg.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar