Volkswagen Golf III: onsteking probleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Heb de volgende probleem.
Had de auto gestart en draaide ongeveer 10 min. totdat ik weg wilde rijden sloeg ie af en starte niet meer.
heb toen een nieuwe verdelerkap en rotor opgezet maar het probleem blijf het zelfde.
Als ik de auto start hoor je alleen maar een poef en dat is het.
heb de verdelerkap ook weer beken en zie dat er 1 van de contactpunten een stuk weg is.(hap uit).
Waar zal ik dit probleem kunnen zoeken?\kan het de halgever zijn of...
Is het nu wel verstandig om een nieuwe roter en verdelerkap te kopen aangezien dat ie bij de nieuwe een stuk uit is.

Het betreft een vw golf gl variant 1.8 55 kw E2 bj 1995.

Ps wat kan ik zelf doormeten met een multimeter en wat zijn de waarde die ik dan moet weten?

Redwolf

Geplaatst door Redwolf (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als er onderdelen uit een nieuwe verdeelkap breken, dan moet eerst de storing opgelost worden.
Kennelijk slingert het asje met de rotor.
Zit de rotor goed op het asje? Zo ja, heb je een grote speling op dat asje?

golfprobleem (0), 14 jaar geleden

Koop nog eens een nieuwe kap en rotor, eerst dan moet je het afdekkapje om het steeltje leggen zodat ie goed ligt en dan zet je de rotor er zo op dat ie in het gleufje gaat, daarna zet je je kapje er op, niet op z'n kop maar wel goed natuurlijk. Daarna ga je goed kijken of de bougiekabels er in een goede volgorde op zitten.

Als je je kabels over hebt gezet kan het zijn dat je ze er verkeerd erop hebt gezet.

Als je dit goed doet kan je 'm zo weer starten.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Ik ga morgen ff een nieuwe kap er rotor kopen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kabels over houden lijkt me sterk, in de verkeerde volgorde monteren kan wel..

Cilinder 1 zit aan de distributie zijde, ernaast nr 2, 3 en 4

De ontstekingsvolgorde is : 1 3 4 2

Ook al meerdere malen vermeld op het forum..

Ik denk dat je de rotor niet goed gemonteerd hebt en dat hij daardoor de verdeelkap kapot heeft gemaakt, als de ontsteking zelf, het asje dan, teveel speling zou hebben, zou deze met de oude onderdelen ook niet lang hebben gelopen, zou het wel even controleren..

Kijk dan gelijk even of de bougie's nog vonken, dan weet je waar je het probleem van het niet aanslaan zoeken moet.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Zo vandaag nieuwe roter + verdelerkap gemonteerd en de auto wil nog steeds niet starten,(slaat niet aan)
Heb de bougies ook gecontroleerd en deze vonken ook.

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

en slaat de motor nu wel aan als je remmenreiniger in de inlaat spuit?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Weet je wel 100% zeker dat de bougiekabels er in de juiste volgorde opzitten ?

Als dat het geval is en hij vonkt zoals je aangeeft, zal hij dus geen brandstof krijgen, laat iemand de auto starten en kijk of de injector benzine inspuit, wel eerst even het luchtfilter eraf halen, als dat niet het geval is, controleer zekering en bedrading..Injector word massa gestuurd.

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Peter draait die rotor wel als je start en gaat de motor niet te makkelijk rond? Of is misschien is de plastic meenemer afgebroken zodat je aan de ontsteking kan draaien en geen weerstand voelt. ??? We horen van je. Succes.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

@stefan,Ja ik weet zeker dat ik het goed heb. heb het aangesloten met de volgorde 1342
@punt de plastic meenemer is niet kapot.

De rest ga ik zo proberen.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

heb nu ook nieuw bougies er in en nog steeds wil ie niet starten.
draaid wel rond maar slaat niet aan.de nieuwe accu is nu ook weer leeg..dus weer opladen.

ps hij krijgt wel benzine.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als dat zo is wat je verteld, controleer dan eerst eens de distributie of die niet van tijd af is, mocht dat niks baten, kun je de compressie eens meten.

Vonk en brandstof is er dus, dan kan of de compressie ontbreken of de timing die verkeerd staat..( versprongen distributie )

Audidriver73 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is de vonk wel sterk genoeg, bobines gaan ook wel vaker stuk bij deze motoren, behuizing komen scheurtjes in waardoor er vocht in komt en je dus geen krachtige vonk op je bougies krijgt.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Ik laat er iemand naar kijken,zodra die tijd gaat de auto daar na toe.
alvast bedankt voor het mee denken.
mochten we de oorzaak weten dan zal ik dit hier vermelden.

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Bobines bij dit type is zwak, imitatie bobine heb je al voor rond de 40euro

Redwolf (0), 14 jaar geleden

@tom@ssini,
Waar vind ik deze bobine van rond de 40 euro dan? de goedkoopste die ik kon vinden zat toch op 70 euro excl.verzendkosten

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Weet niet of ik een linkje mag geven

http://link.marktplaats.nl/322915331

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Oke bedankt voor de link.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Ik heb gisteren een nieuwe bobine binnen gekregen en deze gemonteerd,helaas mocht dit niet baten en heb mijn auto nu weg gebracht.dus als ik weet wat er nu aan mankeert dan zal ik het hier plaatsen.

Redwolf (0), 14 jaar geleden

Probleem is nu opgelost.Mijn auto rijd weer.
Het probleem lag in het afstellen van de ontsteking.
Bedankt voor de antwoorden die ik heb ontvangen van jullie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.