Volkswagen Jetta 2013: Ontsteking

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Cax, Motorinhoud (cc): 1390, Vermogen (kw): 90

Heb bij een Jetta 1.r benzine CAX motor steeds terugkomend fout p130a. P304. P 300 , boegie s zijn vervangen en bobijnen verwisseld van plaats maar blijft na 20 km steeds terug komen,na fout wissen rijd hij terug even normaal,kent iemand de oorzaak hier van aub,compressie is ook oké,hartelijk dank

gert verstrepen-1

Geplaatst door gert verstrepen-1 PRO , lid sinds 4 jaar geleden

22 Reacties

gert verstrepen-1 PRO, 3 maanden geleden

Zijn de vw specialisten op verlof? Haha

jan T PRO, 3 maanden geleden

grote kans dat het door vervuiling komt.

groetjes jan

bert klein PRO, 3 maanden geleden

Met een professionele tester uitlezen dan heb je een duidelijker omschrijving ,welke cilinder je het moet zoeken .,

gert verstrepen-1 PRO, 3 maanden geleden

Is de vierde cilinder hoor,en wat bedoel je met vervuiling? Aanslag binnen in de motor?

bert klein PRO, 3 maanden geleden

Vervuiling treed op uitgesteld onderhoud veel korte ritten en op lange onderhoudsinterval 30d km.
Je kunt motorvervuiling hebben inwendig, inlaat en brandstofvervuiling.
Om een diagnose te kunnen stellen zal je er toch dieper op in moeten gaan waarom je die storing krijgt,
electrische of mechanische storing, dus uitlezen en storing omschrijven.

TinoS, 3 maanden geleden

Als je Mobil 1 olie 0W30 en E5 benzine (het liefst BP Ultimate) zal je minder problemen hebben

gert verstrepen-1 PRO, 3 maanden geleden

onderhoud is altijd stipt uitgevoerd hoor en is uitgelezen met goede tester die vierde cilinder aanduid,meer kan je niet uitlezen dacht ik,bedankt voor het mee denken, wat moet er nu concreet gebeuren aub?

gert verstrepen-1 PRO, 2 maanden geleden

heb intussen goed product bij brandstof gevoegd om boel te reinigen maar nog steeds geen resultaat, eenmaal meer dan 4000 toeren gas geven gaat hij op drie cilinders draaien,stil leggen en hij draait erna terug normaal,ook heeft de wagen minder vermogen san normaal,iemand nog een tip aub?

TinoS, 2 maanden geleden

welke motor zit er in die auto?
Ik zou de bekabeling en stekkers eens nakijken doormeten
welke motorolie gebruik je en welke brandstof

gert verstrepen-1 PRO, 2 maanden geleden

Nu 98 en olie 5w30

jan T PRO, 2 maanden geleden

dat de reiniger niet helpt klopt wel wat de benzine wordt direct in de cilinder gespoten dus de reiniger komt niet in het inlaat kanaal.
je moet nu het inlaat spruitstuk demonteren en dan naar de kleppen kijken.
zeer grote kans dat het daar flink vervuild is.
als de motor dan warm is gaat dat gloeien en krijg je cilinder over slag.
die troep moet je schoon maken.
al met al is dat een aardig klusje.

groetjes jan.

gert verstrepen-1 PRO, 2 maanden geleden

bedankt voor de goede raad,En moet daarvoor dan de cilinderkop verwijderd worden ?

TinoS, 2 maanden geleden

Wat is de motorcode van je auto

gert verstrepen-1 PRO, 2 maanden geleden

Beste code is CAX, vreemd is ook da die ni hoger dan 4000 toeren raakt,dan valt steeds vermogen weg en meestal gaat lampje dan branden

jan T PRO, 2 maanden geleden

nee de cilinderkop hoeft er niet af hoor.

groetjes jan.

gert verstrepen-1 PRO, 1 maand geleden

Heb. Het inlaatspruitstuk en de verstuivers gedemonteerd en daarbij zag ik dat in het spruitstuk vrij veel koelvloeistof aanwezig was door lek koeler daarin, kan ook mss oorzaak zijn van vonkoverslag,in elk geval hoe kuis jij die groep in de buurt n de kleppen want die krijg ik niet te zien door de kleine inlaten waar dan nog in het midden een stangetje de toegang moeilijker maakt,? Hartelijk dank voor het meedenken

jan T PRO, 1 maand geleden

ik vermoed dat je nog wat moet weg halen anders kom je er niet bij.
jij kan het beste een oude tanden borstel nemen en bij de automateriaal zaak reiger halen en dan poetsen.

groetjes jan.

gert verstrepen-1 PRO, 1 maand geleden

Beste Jan,bedankt voor de hulp,je bedoeld zo diep mogelijk dat reinigen?

.

jan T PRO, 1 maand geleden

ja ik kan het zo niet zien maar is het niet mogelijk om dat deel met de klepjes weg te halen.
gaat dat niet dan zo goed mogelijk rond de klep steel de omgeving reinigen.

groetjes jan.

gert verstrepen-1 PRO, 1 maand geleden

alles netjes gereinigd en rijd als een speer,vermoed dat het probleem vooral lag aan de koelvloeistof die lekte in de koeler en zo in het inlaattraject kwam

gert verstrepen-1 PRO, 1 maand geleden

dank voor de hulp

jan T PRO, 1 maand geleden

fijn dat het voor elkaar is en ja de koeler die lekt doet er zeker geengoed aan.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.