Bij warmer weer en warme motor gat EPC lamp branden stationair, of bij zachtjes wegrijden. Geeft foutcode P2263.
Is een Jetta hybride 1400 TSI CRJA. Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Er zit wel wat speling op het stangetje/asje van de klep op de turbo. Heb dit vorig jaar zomer gesmeerd en probleem is toen wel weg gebleven tot een paar maanden geleden. Het probleem komt er pas in als de motor goed warm is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P2263 - Turbocharger / Supercharger, onvoldoende werking
Dat zou wel eens met die speling van dat stangetje (dat je noemt) te maken kunnen hebben.
Het kan ook ergens een lek zijn in het inlaat circuit - slang of intercooler.
Mss dat iemand weet of er een reparatiesetje is om de speling op te heffen. Kan natuurlijk het asje van de klep zijn, maar ook het oog van de actuator kan uitgesleten zijn.
Speling valt toch mee. Ik heb het scharnier nu ingevet met hoog temperatuurvet van VW. Storing komt helaas na een dag weer terug. Had de laaddruksteller nog opnieuw ingeleerd met KTS, maar dan geeft hij aan dat het niet uitgevoerd kan worden. Toch zie je het stangetje een paar keer bewegen naar de eindaanslagen. Zou dan toch de steller het probleem zijn.
Laaddrukregelaar nu vervangen. Inleren ging nu gelijk goed. Auto rijdt ook beter. Klant merkte gelijk het verschil.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar