Net een jetta uit 2007 aangeschaft.
Onlangs is de motorstoring gaan branden en heb ik hem aan de obd gehangen.
Resultaat.
Heated oxygen sensor 1 bank 1 met codes:
P0135 / P2251.
( foutcode P0171 engine air-fuel mixture is too lean, was ook kort in het motormanagement als storing opgeslagen maar tot nu toe niet terug gekomen ).
De motor schokt iets wat bij stationair draaien.
Verder gewoon voldoende trek kracht.
Ik zal de metingen hieronder plaatsen voor de mensen die er meer weet van hebben en mij kunnen helpen de oplossing te vinden graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de auto van een particulier gekocht of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je recht op de "wettelijke" garantie en kostenlose reparatie door de verkoper.
Zie: https://mijn.bovag.nl/dossiers/non-confo...
Ik ben bang dat lambdasonde 1 van bank1 defect is, of de bedrading is defect, want er zitten tegelijk 2 verschillende fouten in. De ene fout heeft betrekking op de verwarming van de sensor en de andere heeft betekking op het controleren/monitoren van de negative current (dat wordt aangegeven bij een rijk mengsel). In het grafiekje zie het mengsel ook niet echt arm worden, het blijft een beetje rijk (het blijft onder de 14.7 wat overeenkomt met lambda 1). Dan werkt de katalysator ook niet echt goed.
N.B.: Ik zou de Air:Fuel ratio laten zien als een lambdagetal ( dus van ongeveer 0,8 tot 3.0).
Dat leest een stuk makkelijker dan het uitrekenen van de verhouding als de weergave het gewicht van de lucht is bij 1 pound/kilo brandstof.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar