Hoi iedereen,
Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn golf 1 cabrio uit 1988. Het betreft een 1.6motor met 72 pk met motorcode RE en pierburg 2E2 carborateur.
met
Als de motor warm is zakt het toerental naar 500 rpm of nog minder en als ik mijn koppeling indruk valt de motor uit.
Dit gebeurt de ene keer na een half uur rijden, de andere keer na een uurtje...geen pijl op te trekken, word er gek van! Vaak gaat het weer over als je gewoon door blijft rijden of als hij een tijdje stil heeft gestaan.
Kom er niet uit, brandstoffilter is al gewisseld, bougies al, bobine al, rotor en verdeler al.
Gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stationaire sproeier (doseur) al gereinigd???ook kan de electrische afsluiter erop weigeren.. Om nadieselen te voorkomen werd de stationaire sproeier veelal van een afsluiter voorzien. Als het contact wordt aangezet opent de afsluiter en kan het stationaire circuit werken. Bij een gebrek aan de afsluiter heb je het zelfde effect als bij een vuiltje in de sproeier.
Nog niet gedaan. Waar vind ik deze?
11 jaar
Zelf soort gelijk probleem gehad, daarvan bleek uiteindelijk het ontstekinsmoduul de boel te verstieren.
Heb dezelfde auto met dezelfde motor, let wel op dat je niet zondermeer aan die carburateur gaat sleutelen...is best een complex ding en als ie eenmaal van zijn fabrieksinstelling is kun je best veel ellende krijgen.
je kan nog even controleren of je voetpakking goed is. die willen ook wel eens gaan na verloop van tijd.
succes!
11 jaar
Gereed, vuil uit brandstoftank en vulpijp. Tank gereinigd, vulpijp gewisseld en brandstoffilter vervangen
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar