Beste VW Fanaten,
Het volgende probleem doet zich voor bij een V5 2.3 Golf met motorcode AGZ. Meestal koud slaat hij goed aan en loopt mooi regelmatig rond, maar als hij warm begint te worden dan begint hij op 4 cilinders te lopen. Er is op dat moment ook geen vonk op cil. A dwz. als men voor de auto staat de cil links voorin. Ik heb een nieuwe bobine gemonteerd maar geen resultaat. Ik heb ook een nieuwe vliegwielsensor gemonteerd nog steeds het zelfde.
Ik heb de kabels gewisselt dus de bougie kabel van A Naar B en dan vonkt de Bougie dus moet ook goed zijn.
Wie weet er nog iets wat ik nog kan proberen, hij geeft trouwens geen foutcodes aan met uitlezen. (misschien iets mechanisch?)
Gr John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=KARMANN J]Beste VW Fanaten,
Het volgende probleem doet zich voor bij een V5 2.3 Golf met motorcode AGZ. Meestal koud slaat hij goed aan en loopt mooi regelmatig rond, maar als hij warm begint te worden dan begint hij op 4 cilinders te lopen. Er is op dat moment ook geen vonk op cil. A dwz. als men voor de auto staat de cil links voorin. Ik heb een nieuwe bobine gemonteerd maar geen resultaat. Ik heb ook een nieuwe vliegwielsensor gemonteerd nog steeds het zelfde.
Ik heb de kabels gewisselt dus de bougie kabel van A Naar B en dan vonkt de Bougie dus moet ook goed zijn.
Wie weet er nog iets wat ik nog kan proberen, hij geeft trouwens geen foutcodes aan met uitlezen. (misschien iets mechanisch?)
Gr John[/quote]
[quote=KARMANN J]Ik heb de kabels gewisselt dus de bougie kabel van A Naar B en dan vonkt de Bougie dus moet ook goed zijn.[/quote]
Als ik het goed begrijp als de Bougiekabels A>B omwissel dan vonkt die bougie, dan is dat wel duidelijk bougiekabel A defect toch.
waarschijnlijk zit het probleem in de vermogenseindtrap deze zit links tegen het schutbord. gr john
Beste Tiguan,
Ik krijg op de aan sluiting A dus geen vonk van de bobine, ik heb dus toe kabel A op aan sluiting B gezet en toen had ik een vonk.
Gr John.
Hoi John,
Dus deze bevindt zich aan de bestuurders zijde tegen het schutbord? Weet jij of zoiets kostbaar is ?
GR John.
90% zeker dat de eindtrap defect is! Deze gaan wel vaker kapot met dezelfde klachten die je nu omschrijft.
Je kan eens kijken voor prijzen op : www.partsbase.nl
Waarschijnlijk bedoel je cilinder 2 ( ipv A ? )
Gr Stefan
14 jaar
[quote=KARMANN J]Hoi John,
Dus deze bevindt zich aan de bestuurders zijde tegen het schutbord? Weet jij of zoiets kostbaar is ?
GR John.[/quote]
bij de dealer zal die rond de 225 ex kosten en bij de grossier 250. gr john
Aha kijk eens aan, ik snap hem John..
Gr Stefan
14 jaar
Hallo John en Stefan,
Ik ga morgen gelijk aan de slag, laat wel even wat weten alvast bedankt.
Gr John
Hoi John,
Ja hoor probleem opgelost het was inderdaad de vermogens eindtrap. Kei bedankt.
Gr John
Hoi Stefan,
Jij ook bedankt natuurlijk bijna vergeten oeps.
Gr John.
Het belangrijkste is natuurlijk dat hij weer loopt ;)
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar