auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Originele of imidatie remschijven golf 4 1998 81kw????

Bouwjaar: 1998

Hoi mensen,
!!!!!!!!!!!???????
Mijn golf remt al een maand slecht, bij een bovag garage een test laten doen, begrepen dat de remmen goed voor de apk zijn. Nou heb ik in andere golf 4 's gereden en daar hoefde je de rempedaal maar eventjes te raken en het stopte meteen, dit is niet mogelijk met mijn auto, hier moet ik het best indrukken, maar de ABS werkt wel.
2 dagen terug bij het balanceren van de wielen vroeg ik aan een willekeurige monteur om advies voor de remschijven. Heb van hem begrepen dat de randen van de remschijven niet best waren en ook best versleten zijn, maar gaat wel door de apk, met de achteremschijven is niks aan de hand. Nu wil ik de mening van de monteur volgen. Dus de remschijven laten vervangen.

ZAL IK ORIGINELE REMSCHIJVEN + BLOKKEN GEBRUIKEN OF EEN GOEDE MERK IMIDATIE, EN WAT ZE ONGEVEER KUNNEN KOSTEN????


WIE KAN MIJ HELPEN VOOR GOEDE REMSCIJVEN.

Geplaatst door

tsgenc (70)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Peter schreef>> imitatie bestaat feitelijk helemaal niet, ook is daar niks over bewezen.. allemaal klets verhalen die het goed doen

Tot slot...wederom de proef... neem de moeite en maak eens een doorsnede van een onbekend merk inmitatie demper en tevens ook van een demper of (uitlaat) die dan ''voor origineel'' mag staan.Bekijk deze doorgesneden delen van beide constructie's eens nauwkeurig, en dan wil ik het nog niet eens over de pasvorm hebben van inmitatiedelen. En als je dan nog steeds niets opvalt dan zijn dit soort topic echt zinloos geworden!!!

Deze proef is overigens al vele malen eerder gedaan en ook ten toon gesteld bij de Dealer's ect, het binnen werk spreekt dan voor zich.....ik wil mij gegijk hiermee niet behalen,,,,hoor!! Maar wil hiermee enkel en alleen maar aangeven dat er wel een duidelijk materiaal kwaliteits verschil aanwezig is bij (inmitatie en originele) delen .Maar als je het daar niet mee eens bent Ok, dan houd het hier gewoon op,en wellicht kom er eens iemand die wel over deze zienswijze beschikt en je hiermee kan overtuigen.

Maar voor sommige geld het spreekwoord ..eerst zien dan pas geloven!!

snowman11000 0

18 jaar

snowman...

neem dit niet al te letterlijk! ook romax en het merk ernst maken uitlaten die voor orgineel van de band rollen, met het kenmerk OE..

de levensduur van een uitlaat, is afhankelijk van het gebruik van het voertuig, mede daardoor is de levensduur van een uitlaat veelal moeilijk vast te stellen...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

hallo

ik denk dat het enigste nadeel met immitatie spul is,dat je veel vaker je velgen aan het poetsen komt!laat veel zwarte roet na e.d. maar qua remmen zal je het niet merken tussen originele remschijven/blokken en een goed ander merk!

denk dat je voor ¤ 125,- klaar bent mits je ze zelf monteerd en dan heb je wel goede!

stefan84 0

18 jaar

Hoe zou het toch komen dat een originele fabrieks uitlaat (bv) langer meegaat dan een inmitatie pijp..wand tweede rangs (C) materialen worden er toch immers niet meer gemaakt volgens bovenstaand schrijven.

snowman11000 0

18 jaar

Ja klopt idd)) zoals Stefan ook al zei velgen eerder vuil als je kopie schijven en blokken monteerd.De samenstelling van kopie schijven is van grof gietstaal en slijt doorgaans sneller af.Deze schijven glimmen ook nooit zoals de originele schijf dat wel doet na de inloopperiode.En die daardoor een beter remvermogen geeft op deze fijne struktuur van de originele schijf.Maar kopie schijven en blokken doen het best goed alleen slijten deze sneller...en de rotzooi die ze maken.tja maar wel een heel stuk goedkoper.

Als je in een ander Golf IV hebt gereden die beter remde dan die van jouw, dat kan ook aan het vermogen van de auto liggen hoe hoger het vermogen hoe beter die zal moeten remmen, meestal zijn de schijven en de blokken en de bekrachtiger dan iets groter.

snowman11000 0

18 jaar

snowman, wat jij vertelt is een broodje aap verhaal.

wat heet origineel??? vw maakt zelf geen remmen, en je kan ook aan het glimmen van de schijf zien of het origineel of imitatie is?
vind ik knap.

tis heel simpel, hoe meer zwarte troep op je wielen, hoe zachter de remblokken en dus hoe beter de remmen. echter levensduur neemt dan af.

maar ismael, heb je geen lucht in je remsysteem? kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit aan de remschijven/blokken kan liggen.

arie549 0
badge

18 jaar

of een gescheurde vacuumslang op je rembekrachtiger.. wi ook nog wel eens voor remproblemen zorgen

imitatie remmen willen nogwel eens gaan piepen is mijn ervaring...


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

gescheurde slang op bekrachtiger geeft meestal een hard pedaal als de motor niet loopt.

arie549 0
badge

18 jaar

Arie schreef >>>wat jij vertelt is een broodje aap verhaal.wat heet origineel???

Nou ik denk het niet Arie,, omdat het al lang een bewezen feit is dat ''imitatie schijfremmen'' uit een geheel andere structuren opbouw bestaan dan de originele schijf waar de (VW) en of andere auto merken deze van betrekken.Zeker moet jij ook weten dat men bij de ''TUV'' geen genoegen neemt met tweede rangs C materialen die niet aan de gestelde T norm eisen voldoen...tja je zou zelf de proef eens moeten gaan nemen om een inmitatie schijf doormidden te slaan en dezelfde proef met een originele schijf, en dan deze struktuur opbouw eens gaan bekijken en vergelijken.....dan weet je immers genoeg

snowman11000 0

18 jaar

hohoho jongens...

snowman... je zit er behoorlijk naast, arie heeft inderdaad gelijk! imitatie bestaat feitelijk helemaal niet, ook is daar niks over bewezen.. allemaal klets verhalen die het goed doen aan tafel onder een borrel,

voorbeeld is de foodsector, deze vertoont op meedere vlakken een opvallende gelijkenis met de automotiv branche,

bij veschilende automerken is er ook sprake van huismerken! bv, de bougies van alfa, de koppelingsets van ford of de distributieriem van volkswagen. het grote verschil met de foodsector is de prijsstelling van het huismerk. in de automotiv branche moet voor het huismerk juist meer op tafel worden gelegt, deze omgekeerde prijsstelling is op zijn minst vreemd te noemen...

wat is orgineel eigelijk?

sla er de dikke van dalen maar eens op na, dan zie je dat dat orgineel synoniem staat met oorsprong! dit vertaald naar auto-onderdelen is de conclusie juist dat wat de fabriek van een auto-onderdelenfabrikant verlaat als orgineel beschouwd mag worden, in tegenstelling tot wat veel consumenten denken produceren auto-fabrikanten maximaal 20% van de bouwstenen van een auto zelf, de resterende 80% van alle delen worden ingekocht en komt van div, toeleveranciers zoals ngk,luk,gates, ect ect, deze krijgen aan het eind van zo'n produktieband het OE kenmerk als bestemming orgineel vervangingskanaal OES en één voor de aftermark, deze onderdelen zijn identiek en kwalitatief gelijkwaardig.


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

een set remblokken en schijven van een gerenomeerdt merk is voldoende, dit is bij de autoshop op te hoek te verkrijgen.

en tweede rangs C materialen worden niet meer gemaakt snowman, de meeste aftermarket merken hebben zelfs het t.u.v keurmerk.



arie549 0
badge

18 jaar

Goeie variant: ATE schijven, ferodo blokken?

Die heb ik er tenminste onder zitten en dit naar volle tevredenheid.

Wim

WimB12260 0

18 jaar

ik heb genoeg imitatie gezien snowman, wat werklijk niet van origineel is te onderscheiden.

sterker nog................. vele onderdelen hebben het zelfde merk, aleen zitten ze dan niet in het doosje van v.a.g en liggen ze bij de autoshop in het magazijn.

aleen de prijs is anders..................!

maar jij gaat ook nog trouw naar de dealer om je ORIGINELE contiebandjes te laten vervangen voor weer ORIGINELE conti bandjes? omdat het er origineel ook onder zit?


kan ik je nog een geheimpje vertellen snowman, jouw vw komt helemaal niet binnen op contie maar op michelin deze worden later door de dhr pon verwijderdt, dus daar ben je alweer gefopt!!!

arie549 0
badge

18 jaar

Dat je gefopt word Arie was mij alom bekend... maar dat was mij vraagstelling ook niet..

Nogmaals: in de regel is het zo dat inmitatie spullen enorm in kwaliteit kunnen verschillen en de duurzaamheid en pasvormen vaak de wensen overlaat en da's geen broodje aap verhaal.

En slechte inmitatie is nog steeds te koop zo ook remschijven spoilers ect die van geen kant passen en van zeer slechte kwaliteit kunnen zijn, meer heb ik er niet over te zeggen om niet telkens weer in herhaling te moeten vallen.

snowman11000 0

18 jaar

spoilers met remmen vergelijken? ............... vreemde theorie hou jij er op na snowman.

arie549 0
badge

18 jaar

arie..

laat ieders in zijn droom, ik, jij en velen anderen weten wel hoe de puzzel in elkaar steekt! hierover kan men pas praten indien je jezelf daarin eens in gaat verdiepen, dan pas gaat er bij de meesten een lampje branden..

snowman, neem die stap en begin met het lezen van auto-vakbladen! als voorbeeld het blad van van heck het blad MAX.

ik schenk nu maar eens bakkie imitatie koffie in :) er staat goudmerk op het pak! wedden dat deze van douwe-egberts komt ;)

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Heej jonges leuk allemaal maar wat voor merk schijven en blokken bevelen jullie de vragensteller van dit topic nu aan want hij wil dit weten, en ik ben ook wel nieuwsgierig !!

pieterp9094 0
badge

18 jaar

ik adviseer, remschijven van douwe-egberts.

men maakt je helemaal gek!!

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

oke dan..

advies! remschijven monteren (eerste montage) van het merk zimmerman.. slechts het vw logo ontbreekt, kosten slechts een kwart van de prijs als wat dealers vragen voor deze schijven.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

hallo jongens, ik koop helemaal geen remmen ik heb een anker!

nou john dan hoop ik je niet tegen te komen als je bezig bent je anker uit te gooien ;)

pieterp9094 0
badge

18 jaar

pieter je weet het hee 2 seconden afstand dan gebeurt er niets.

paul,

heb je ervaring met EBC remmen ?voor mijn Beemer..

ben toe aan nieuwe schijven + blokken..was aan zimmerman schijven aan het denken met EBC Greenstuf blokken,dit mede omdat mijn velgen om de 2 dagen pik zwart worden!

had nu schijven eronder van de zeeman,deze waren in de aanbieding,en remblokken van de C-1000..Goed spul moet ik zeggen..

Wat adviseer je me voor combinatie ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.