close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: overschakeling benzine-gas

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0-20v (ALT)

overschakeling benzine-gas.
De passat 2.0-16v (ALT motor) heeft problemen met overschakelen koude motor van benzine op gas,beneden de 5 graden buitentemp. Ook wanneer motortemp.meter op 90 is, schakelt die niet over, al heb ik 15km afstand gereden. Wanneer ik 1 km vanuit koude motor gereden heb, de motor meer dan 2 minuten uit zet, weer start en ga rijden, schakelt het systeem wel op tijd over.Temp.meter werkt normaal, geen haperingen of afwijkende waarden. Temp.sensor( relais) van schakeling benzine-gas vernieuwd. Geen verandering. Ik heb trouwens een Landi LPG install.
Wanneer de buitentemp. hoger dan 8 graden is heb ik geen problemen. Dikke slang koelvloeistof linksonder bij radiateur blijft koud, ook na overschakeling op gas en bijv na 50km afstand.. De andere slangen worden wel warm.Ik denk zelf dat de thermostaat niet goed werkt. en waar zit tie? Wie heeft tips om mij te helpen in de zoektocht?

Groet Jan

Online

Geplaatst door

jantje60 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jammer dat niemand hier op reageert. Want kan het lpg systeem anders werken door een slechtwerkende thermostaat of kvs? of kan de radiateur verstopt zijn omdat de dikke slang onderaan de radiateur koud blijft?

jantje60 0

9 jaar

Bij de temperaturen van nu duurt het langer voordat de motor op temp. is. Ook als je 50 km op de snelweg gereden hebt. Om de thermostaat te tesen kun je langer de moto stationaar laten draaien en de slangen in de gaten houden. Wel, voor de goede oorde moet ik vermelden dat er een klein risico bestaat dat de motor oververhit raakt tijdens een dergelijke controlle. Daarom temp. meter goed in de gaten houden.
Wat de overschakeling naar lpg betreft, kun je het beste een lpg spacialist opzoeken. Die heeft mogelijkheid om de installatie uit te lezen en de kennis om het probleem te achterhalen.

voyager 0

9 jaar

Het is normaal dat die slang onderaan koud blijft.

Als de temp 90° is, werkt de thermostaat goed.

Waarschijnlijk is de verdamper niet op de juiste manier in het koelcircuit opgenomen en krijgt die niet genoeg warm water. Er moeten 2 slangen naar de verdamper gaan om warm koelwater te laten circuleren. Voel eens als de motor warm is of deze ook warm zijn.

En anders is er misschien een sensor kapot.

Best even langs de LPG-installateur gaan, die kan alles oplossen.

Harald4118 0

9 jaar

Bedankt voor jullie reactie. ik ga verder zoeken en een LPG installateur bellen voor een afspraak.

jantje60 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.