Wij hebben een VW Passat 1.6 TDI staan met een DCXA motor met maar 44000km van 2016.
Heel af en toe brandt het motormanagement lampje. De storing P13D600 / druksensor verbrandingskamer cil.3 signaal niet logisch komt naar voren.
Nu blijkt dat dit probleem al eerder aanwezig is geweest (te zien op eerdere dealer facturen), de dealer heeft toen de druksensor/gloeistift cil 3 vervangen incl de kabelboom naar de ECU.
Na een goed 100 km gereden te hebben komt de storing terug. Wij hebben de ECU vervangen en ingeleerd en uit voorzorg nogmaals de gloeistift/druksensor vervangen (origineel)
Na ongeveer 20 km gereden te hebben is de storing nog 1 keer voor gekomen, na de codes gewist te hebben we nu geen foutcodes meer en storing lijkt nu even niet terug te komen. Toch hebben we het vermoeden dat de storing weer op gaat treden omdat hij na de reparatie nog 1 maal is gaan branden.
Dus samengevat:
* ECU vervangen
* Bedrading vervangen
* Gloeistift/druksensor cil 3 vervangen
Hebben jullie een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goeie avond,
Ik heb hetzelfde probleem bij een T6… intussen al een oplossing gevonden?
Alvast bedankt!
bij een t6 zijn er verschillende mogellijkheden.
er zijn lijsten voor hoe te werk tegaan.
rijd er mee naar de dealer en kijk wat zij er van zeggen.
groetjes jan.
Dag Jan, ik heb alle procedures die vw voorschrijft gevolgd.. reinigen van de schacht ect… storing blijft terug komen. Ik heb de druk vandaag vergeleken door de meetwaarden af te vragen. Is vergeleken met exact hetzelfde voertuig. De druk bij een ‘goeie’ is 10 tot 15 bar lager dan bij de wagen met het probleem.
Thanks!
heb je de leer waardes na vervanging ook gewist.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar